خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه پذیرش رکود و تورم از سوی دولت بسیار مفید و تاثیرگذار است، گفت: تجربه نشان داده ایجاد تشریفات، کاهش عمر قوانین و افزایش مشکلات را در پی داشته و قوانین بخش معدن نیاز به اصلاح دارد. علا میرمحمد صادقی اظهار کرد: باید آمادگی در راستای پذیرش پیشنهادهای بخش خصوصی درباره بسته پیشنهادی در دولت وجود داشته باشد تا تاثیر این بسته در اقتصاد بیش از پیش مشهود شود. وی ادامه داد: به‌جای وضع ضوابط تشریفاتی که عمر طولانی ندارد، قوانین و راه‌حل‌هایی در راستای حمایت از تولید و مصرف‌کننده ارائه شود.

میرمحمدصادقی تاکید کرد: درآمد نفت نباید برای مصارف کشور و دولت هزینه شود و بهتر است پول به دست‌آمده از فروش نفت با برنامه‌ریزی صحیح در پروژه‌های زیر‌ساختی سرمایه‌گذاری شود. میرمحمدصادقی یادآور شد: در درازمدت اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا شود خروج نفت از اقتصاد کشور عملی خواهد شد و درآمد نفت در زیرساخت‌های کشور سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی بیان کرد: تجهیز معادن به ماشین‌آلات معدنی و تکنولوژی ‌روز و امنیت بهره‌برداری از نیازهای اولیه معادن کشور محسوب می‌شود. عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت: مجموع قوانین مرتبط با معدن رضایت‌بخش است اما کامل نیست و نیاز به اصلاح در بخش امنیت سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری دارد.