خبرگزاری مهر: وزیر نیرو با تاکید بر لزوم کاهش تلفات آب در شهرها گفت: انتقال آب شرب و صنعت دامغان (طرح نکارود) از طریق مازندران، در حال پیگیری است. حمید چیت‌چیان افزود: یکی از روش‌‌های مناسب جهت رضایتمندی مصرف‌‌کنندگان، اجرای طرح جداسازی آب از مصارف بهداشتی است که مطالعات آن از سوی آبفای کشور انجام می‌شود.

وی بر لزوم کاهش هدررفت شبکه آب در شهرها تاکید کرد و گفت: تامین اعتبار جهت اصلاح بخش‌‌هایی از شبکه به‌ منظور کاهش هدررفت آب شرب به‌ عنوان یک تکلیف مورد توجه وزارت نیرو است.

چیت‌چیان درباره طرح‌‌های انتقال آب از سرشاخه‌‌های نکارود به میزان ۱۱۰ میلیون مترمکعب با هدف تامین آب شرب و صنعت شهرستان دامغان، اصلاح شبکه‌‌های آبرسانی روستایی و تامین اعتبار به‌ منظور رفع مشکلات آبرسانی به روستاهای این شهرستان گفت: طرح نکارود یکی از طرح‌‌های در حال پیگیری است که نیازمند مدت‌زمان مناسب جهت هماهنگی با آب منطقه‌‌ای مازندران درباره نیازهای آب شرب و اتخاذ تصمیم در نشست‌‌های آینده است.

وی درباره کیفیت آب شهرستان دامغان گفت: یکی از روش‌‌های مناسب جهت رضایتمندی مصرف‌کنندگان، اجرای طرح جداسازی آب از مصارف بهداشتی است که مطالعات آن از سوی آبفای کشور انجام می‌شود.