شاتا: وزرای صنعت ایران و امور خارجه ونزوئلا به منظور توسعه همکاری‌های مشترک تهران- کاراکاس در ۶ حوزه صنعتی، تجاری و اقتصادی در تهران به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند. در این دیدار مشترک، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و الیاس خاوا، وزیر امور خارجه ونزوئلا درباره بهبود فعالیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور به ویژه در حوزه صنایع گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. نعمت‌زاده در این دیدار از حضور وزیر امور خارجه کشور ونزوئلا در کنفرانس حمایت از غزه تشکر کرد و آن را مایه همبستگی بیشتر این کشور با مردم مظلوم فلسطین خواند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین با اعلام اینکه همکاری‌های صنعتی و بازرگانی بین دو کشور سال‌ها قبل پایه‌گذاری شده و پایدار است، تصریح کرد: امیدواریم در کمیسیون مشترک اقتصادی آینده بتوانیم به توافقات جدیدی دست یابیم.

در این دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز با تاکید بر گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند دستاوردهای ملموس روابط ما را انکار کند و همکاری‌های جدید در این زمینه باید به سطح روابط سیاسی برسد.

وی تاکید کرد: تقویت همکاری‌ها مورد تاکید روسای جمهور دو کشور هم هست.

سرمایه‌گذاری در زمینه تولید تراکتور و اتومبیل، نفت و گاز و پتروشیمی، کشتی‌سازی، ایجاد کارخانه‌های آرد و ذرت و لبنیات و شیر، تولید مصالح ساختمانی، کشاورزی، انرژی، ساخت نیروگاه و پست‌های برق از زمینه‌های مشترک همکاری بود که نعمت‌زاده و الیاس خاوا در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا در ماه سپتامبر آینده (شهریور ماه امسال) در کشور ونزوئلا برگزار می‌شود.