خبرگزاری فارس: مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه هنوز مشکل تامین سوخت نیروگاه‌ها به طور کامل رفع نشده است، گفت: از میزان دقیق سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها اطلاع ندارم اما آنچه که هست این است که برای تامین سوخت نیروگاه‌ها به زمان نیاز داریم. سیدزمان حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت نفت سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها را تامین می‌کند، گفت: در یک مقطعی وزارت نفت در تامین سوخت نیروگاه‌ها مشکل داشت و نیروگاه‌ها با محدودیت مصرف سوخت گاز مواجه شدند، اما خوشبختانه این مشکل در حال برطرف شدن است. وی اعلام کرد از میزان سوخت رسانی به نیروگاه‌ها بی‌خبر است. مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران افزود: در کل کشور ۷۱ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داریم و اوج بار مصرف نیز به ۴۷ هزار مگاوات رسیده این درحالی است که انتظار می‌رفت حدود ۵/۵درصد رشد مصرف در محدوده برق منطقه‌ای تهران (استان‌های تهران، البرز و قم) داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود مصرف برق در کل سال ۵/۵درصد افزایش پیدا کند، گفت: متوسط رشد مصرف برق در دنیا ۳ درصد است.

وی با بیان اینکه مصرف برق در تهران ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده افزود: ۳۵ درصد برق مصرفی در تهران در بخش خانگی، ۲۵درصد در بخش صنعتی، ۱۶ درصد در بخش عمومی، ۹درصد در بخش کشاورزی و ۱۵درصد در سایر بخش‌ها برق مصرف می‌شود. وی افزود: تاکنون با دو صنعت که شامل خودروسازها و شرکت‌های سیمان می‌شود، قراردادهایی به میزان ۳۰ مگاوات بسته شده است تا در زمان نیاز بتوانیم از این مقدار استفاده کنیم.