خانه ملت: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع در احداث و راه‌اندازی واحدهای نیروگاهی سیکل ترکیبی در کشور تاکید کرد و گفت: با راه‌اندازی این واحدها بازدهی نیروگاه‌های حرارتی از ۳۸ درصد به بیش از ۵۰ درصد ارتقا می‌یابد. ابراهیم کارخانه یادآور شد: هر سال باید ۵ هزار مگاوات برق جدید وارد شبکه کنیم که تامین آن علاوه بر هزینه بالا سختی‌های خود را دارد. نماینده مردم همدان در مجلس یکی از راه‌هایی که می‌تواند نیاز به ۵ هزار مگاوات را کاهش دهد، بهینه‌سازی مصرف و ارتقای بهره‌وری دانست.

کارخانه با تاکید بر اینکه به جای ایجاد نیروگاه جدید بهتر است نیروگاه‌های موجود را به سیکل ترکیبی ارتقا داد، گفت: درحال حاضر ۳۲ درصد برق کل کشور مصرف خانگی دارد که از این میزان ۲۸ درصد مربوط به مصرف یخچال و فریزر و ۲۴ درصد مربوط به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی است، به عبارت دیگر ۵۴درصد برق کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود.

وی همچنین گفت: با بهینه‌سازی این دستگاه‌ها می‌توان مصرف برق آنها را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: تولید و عرضه لوازم‌خانگی با درجه E و G در دنیا منسوخ شده است؛ از این رو باید تولید یا واردات لوازم خانگی با درجه بالای مصرف انرژی مورد بازنگری قرار گیرد.