شاتا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار ماه رمضان گفت: تامین ۳۰ هزار تن برنج ، ۵۰ هزار تن شکرسفید جهت مصرف خانوار و ۵۰ هزار تن شکر برای مصرف صنوف و کارخانه‌ها توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و ۳۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۰ هزار تن گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور صورت می‌گیرد. مجتبی خسروتاج با اعلام این خبر افزود: در ماه رمضان سال جاری با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، اقلام اساسی خوراکی مورد نیاز مردم در سراسر کشور تامین و توزیع می‌شود.

به گفته وی در ایام ماه رمضان طی هماهنگی به عمل آمده با انجمن‌های صنایع لبنی و روغن نباتی محصولات آنان با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

خسروتاج افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، انجمن خرما و سازمان تعاونی روستایی نسبت به عرضه مستقیم خرما در نمایشگاه‌های طرح ضیافت و میادین میوه‌وتره بار سراسر کشور با قیمت مناسب اقدام خواهد کرد.

وی همچنین گفت: با توجه به عدم افزایش قیمت روغن و شکر و آمادگی برای تامین اقلام مورد نیاز صنوف، زولبیا و بامیه در ایام ماه رمضان با قیمت‌های مناسب عرضه خواهد شد.

خسروتاج افزود: نمایشگاه طرح ضیافت نیز همچون سال‌های گذشته با مشارکت اتاق‌های اصناف و با هماهنگی‌های مرکز اصناف برگزار می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی همچنین گفت: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با هماهنگی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها از یک هفته قبل از ماه رمضان به صورت مستمر نسبت به پایش بازار محصولات اساسی و پرمصرف این ایام اقدام می‌کند.

قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت در امور تجارت خاطرنشان کرد: به دنبال تکلیف ستاد تنظیم بازار، کمیته‌ای با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، شرکت بازرگانی دولتی ایران، اتاق اصناف، سازمان میادین میوه و تره‌بار و شرکت پشتیبانی امور دام، به منظور تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز ایام ماه رمضان تشکیل خواهد شد و تصمیمات فوق را اتخاذ و اجرایی خواهد کرد.