گروه بازرگانی: رئیس‌کل گمرک از راه‌اندازی سیستم مکانیزه برای فرآیندهای کاری برای انبارهای عمومی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، مسعود کرباسیان در همایش مدیران شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران گفت: هم اکنون مجلس و دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به جد در حال فعالیت هستند و همه وظیفه شرعی و قانونی برای کمک به بهبود فضای کسب‌وکار دارند.

وی همچنین با معرفی شرکت انبارهای عمومی ایران به عنوان همراه‌ترین و نزدیک‌ترین همکار گمرک و بهترین نوع خصوصی‌سازی صورت گرفته در کشور گفت: مجموعه‌های گمرک و انبارهای عمومی از دیرباز همکار و متمم یکدیگر بوده‌اند و هر زمانی که یک طرف از این دو به صورت مستقل عمل کرده، اقتصاد کشور ضربه خورده است.

کرباسیان تاکید کرد: برای ارتقای رتبه فضای کسب‌وکار، عواملی تاثیرگذار هستند، نخست اصلاح فرآیندهای گمرکی، سپس کاهش تشریفات گمرکی، زیرا هم‌اکنون ۱۳ سازمان در مرزها کار تشریفات گمرکی را انجام می‌دهند که باید این تعداد کاهش پیدا کند. وی سومین عامل را ارتقای زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات برشمرد و گفت: آخرین عامل و البته مهم‌ترین آنها خدمات لجستیک بخش خصوصی مانند شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران است. رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه در این بخش رقبای جدی در صحنه حاضر هستند افزود: هم اکنون در مرز پیرانشهر، زمان ماندگاری کالا، از ۷۰ روز به یک ساعت کاهش یافته و این امر فقط به دلیل حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر شده است. بنابراین در این شرایط، روان‌سازی، سلامت، صحت و ایمنی به شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران برای توسعه کسب‌وکار کمک می‌کند.