گروه بنگاه‌ها: معاونت کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) از احداث بزرگ‌ترین باغات زیتون و انار خاورمیانه در گنبد کاووس به وسعت ۷۰۰ هکتار و ۲۵۰ هکتار زیرکشت در ایلام خبر داد.

هرمز پورمجیب طی نشستی در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات کشاورزی با بیان اینکه مجتمع اقتصادی کمیته امداد در عرصه‌های مختلف معدن، عمران، املاک و کشاورزی فعالیت دارد، گفت: این مجتمع در بیشتر استان‌های کشور دارای فعالیت‌های اقتصادی در بخش کشاورزی است که تمام فعالیت‌های خود را بر اساس زنجیره‌های تولید انجام می‌دهد. وی درباره ظرفیت‌های تولید افزود: مجتمع اقتصادی کمیته امداد دارای ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت است که هشت‌هزار هکتار آن مربوط به بخش زراعت و پنج‌هزار هکتار آن به باغبانی اختصاص یافته است. معاون کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: در بخش دامداری، این مجتمع پنج هزار دام مولد و در مجموع هشت‌هزار دام در پنج استان کشور دارد که با همکاری وزارت جهادکشاورزی، برنامه‌هایی برای اصلاح نژاد و افزایش ظرفیت تولید وجود دارد. پورمجیب تصریح کرد: این مجتمع در بخش صادرات محصولات کشاورزی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است، به‌طوری که در حال رایزنی با روسیه بوده تا براساس اعلام نیاز این کشور، صادرات برخی محصولات کشاورزی را به این کشور و اربیل عراق صادر کند.

وی با بیان اینکه سوددهی معاونت کشاورزی از پنج سال گذشته تاکنون حدود ۲۰ برابر شده است، افزود: ‌تمام درآمد این معاونت به طور مستقیم صرف ایتام و مددجویان کمیته امداد و تمامی درآمدهای مالی و اقتصادی مجتمع اقتصادی کمیته امداد زیر نظر کارشناسان بررسی می‌شود. پورمجیب گفت:‌ کشاورزی در معاونت کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد کاملا به روز و با فناوری نوین و زیرنظر مشاوران صاحب نام کشور صورت می‌گیرد. وی در پایان یادآور شد: پس از انقلاب، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بخش کشاورزی به‌دلیل سود کمتری که در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی دارد، انجام نشده است، اما مجتمع اقتصادی کمیته امداد این تکلیف را بر عهده دارد که در هر منطقه‌ای که زمین در اختیار گرفت، فعالیت‌های کشاورزی انجام دهد.