پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو: استان‌های سمنان، یزد و خراسان جنوبی از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تاکنون مناطق کم بارش کشور گزارش شدند. استان سمنان با ۶۱ میلی‌متر بارش از ابتدای مهرماه ۹۲ تا پایان هفته گذشته، عنوان کم‌بارش‌ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

میزان بارش استان سمنان در مقایسه با سال آبی گذشته ۴۱‌درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۴۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته ۸۰ میلی‌متر بارندگی در استان یزد صورت گرفته است که این میزان بارش درمقایسه با سال آبی گذشته ۳۸ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گزارش بارش‌های کشور نشان می‌دهد از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته پس از سمنان و یزد، استان خراسان جنوبی با ۹۳ میلی‌متر بارندگی در رتبه بعدی استان‌های کم‌بارش کشور قرار گرفته است.

بارش ۹۳ میلی‌متری خراسان جنوبی در قیاس با سال آبی گذشته و دوره درازمدت ۴۲ ساله به ترتیب ۱۸ و ۱۷ درصد کاهش دارد.

همچنین استان گیلان به‌عنوان پربارش‌ترین استان کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون اعلام شده است.

حجم بارش‌های استان گیلان از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۲) تا پایان هفته گذشته ۷۵۸ میلی‌متر به ثبت رسیده است. میزان بارش استان گیلان در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته ۱۷ درصد و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پس از این استان، کهگیلویه و بویراحمد با ۵۶۷ میلی‌متر و چهارمحال و بختیاری با ۵۶۶ میلی‌متر بارندگی از ابتدای مهرماه ۹۲ تا پایان هفته گذشته، دیگر استان‌های پربارش کشور گزارش شده‌اند. میزان بارش استان کهکیلویه و بویراحمد در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته ۱۱ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۸ درصد کاهش دارد.

براساس این گزارش، میزان بارش استان چهارمحال و بختیاری در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته ۹ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.