خبرگزاری مهر- به‌رغم هشدارهای وزارت نیرو مبنی بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق، مسوولان وزارت نیرو وعده می‌دهند: برای تابستان سال جاری خاموشی برنامه‌ریزی شده نخواهیم داشت. همزمان با افزایش تدریجی دمای هوا در اکثر استان‌ها به ویژه شهرهای جنوب کشور، متوسط مصرف برق هم در طول چند روز گذشته با جهشی چند درصدی همراه شده است. آمارهای رسمی منتشر شده توسط وزارت نیرو نشان می‌دهد که روز شنبه ۳۰ فروردین ماه پیک مصرف برق کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ مگاوات افزایش یافته است. پیک مصرف برق کشور در این روز به بیش از ۳۴ هزار و ۳۹۵ مگاوات رسید که از مجموع مصرف برق کشور سهم صنایع و واحدهای تولیدی حدود ۳۴۳۶ مگاوات برق بوده است.

با توجه به پیش‌بینی افزایش پیک مصرف برق تابستانی به حدود ۵۰ هزار مگاوات، برای دوره گرم سال صنعت برق با کسری ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاواتی برق دست و پنجه نرم می‌کند.

با این حال، هوشنگ فلاحتیان درباره آخرین وضعیت تعمیرات دوره شبکه تولید، انتقال و توزیع برق گفت: تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها، شبکه‌های انتقال و توزیع برق تا پایان اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه برای تابستان سال جاری و جهش پیک مصرف برق تمامی تاسیسات تولید، انتقال و توزیع برق برای تامین برق تابستانی مردم در مدار بهره‌برداری قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت صرفه‌جویی مردم تابستان سال جاری خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم.