گروه انرژی- در حالی بر اساس مصوبه هیات وزیران قیمت آب و برق در ماه پایانی سال به ترتیب افزایش 20 و 24درصدی را تجربه کرد که وزیر نیرو اعلام می‌کند: با توجه به این افزایش، دیگر قیمت این حامل‌ها در سال آینده افزایش نخواهد یافت.
حمید چیت‌چیان در مراسم امضای ۱۴قرارداد جدید سرمایه‌‌گذاری در آب و فاضلاب بین دولت و بخش خصوصی به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال گفت: مشکل آب یک مشکل همگانی است. این موضوع برای مناطقی که در مجاورت آب قرار دارند و مناطقی که کویری و دور از آب هستند نیز تفاوتی ندارد.وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بهترین الگو در اقتصاد مشارکت دولت و بخش خصوصی است گفت: اگر تمامی اعتبارات عمرانی کشور را نیز به بخش آب اختصاص دهیم بازهم جوابگوی نیازهای این بخش نخواهد بود.
چیت‌چیان با اعلام اینکه قرار است در سال آینده ۴۰۰ میلیاردتومان از محل درآمد آب به هدفمندی پرداخت نشود، گفت: در مورد برق نیز ۳۵۰۰ میلیارد تومان به هدفمندی پرداخت می‌شد که از سال آینده قرار است ۲۲۰۰ میلیارد تومان بابت سوخت به وزارت نفت پرداخت شود. وی با اعلام اینکه در سال آینده قیمت آب و برق افزایش نخواهد یافت، بیان کرد: افزایش قیمت آب و برق در ماه‌های اخیر به مراتب کمتر از نرخ تورم بود.