گروه انرژی- وزیر نیرو با بیان اینکه در شرایط موجود، احتمال یخ‌زدگی کنتورها و لوله‌های آب در استان‌های شمالی بالا است، گفت: قرار است ۴۸ ساعته برآورد خسارت برف شمال برای تصمیم‌گیری در هیات وزیران آماده شود. حمید چیت‌چیان با اعلام اینکه برق تمام روستاهای برف‌گیر مازندران و گیلان برقرار شده، به خبرگزاری مهر گفت: هم اکنون ارائه خدمات به مردم به حالت اولیه بازگشته است، اما باید با برآورد دقیق خسارت‌های وارد شده و جبران آن، دغدغه‌های مردم را به‌طور کامل رفع کرد.

چیت‌چیان با اشاره به سرمای هوا در بسیاری از مناطق کشور از جمله استان‌های شمالی کشور افزود:‌ در شرایط موجود، احتمال یخ‌زدگی کنتورها و لوله‌های آب بالا است و شرکت‌های آب و فاضلاب آماده هستند تا به محض تماس مشترکان، مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

آب و برق تمامی مناطق شمالی کشور وصل شد

همچنین طبق اعلام وزیر نیرو، آب هشت روستای باقیمانده در غرب مازندران وصل شد و هم‌اکنون خدمات آب و برق در تمام مناطق شهری و روستایی برف‌گیر شمال کشور در حال ارائه است.

چیت‌چیان در پایان سفر دوروزه به استان‌های مازندران و گیلان نیز به خبرگزاری تسنیم گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت آب و برق، هم اکنون خدمات آب و برق در تمام مناطق شهری و روستایی برف‌گیر شمال کشور در حال ارائه است.

وی اظهار کرد: با وجود وصل شدن دوباره آب و برق در شهرها و روستاهایی که به دنبال بارش بی‌‌سابقه برف در شمال کشور، دچار قطعی شده بودند، شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در تمام کشور در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند تا به محض وقوع حادثه احتمالی، وارد عمل شوند.

وزیر نیرو با قدردانی دوباره از متانت و شکیبایی مردم شمال کشور که با وقفه در ارائه خدمات مواجه شده بودند و نیز سپس از کارکنان صنعت آب و برق که با تلاش شبانه‌روزی در کمترین زمان ممکن، مشکل قطعی آب و برق در مناطق برف‌گیر را برطرف کردند، بر لزوم مستندسازی مدیریت بحران اخیر در استان‌های مازندران و گیلان برای استفاده سایر استان‌ها از این تجربه موفق تاکید کرد. وی همچنین از مشترکان مناطق سردسیری درخواست کرد: با توجه به حاکم شدن هوای سرد در بسیاری از مناطق کشور و برای پیشگیری از قطعی آب، از کنتورها، لوله‌ها و اتصال‌های شبکه آب محافظت کنند و درصورت بروز حادثه احتمالی، موضوع را با شرکت‌های آب و فاضلاب در میان بگذارند. وزیر نیرو با عذرخواهی دوباره از مردم مناطق برف‌گیر شمال کشور به دلیل ایجاد وقفه‌ای چند روزه در ارائه خدمات آب و برق گفت: به عنوان نماینده رئیس‌جمهوری در منطقه، از تمام نهادهای ذی‌ربط خواسته‌ام طی ۴۸ ساعت آینده ارزیابی‌های خود را در زمینه میزان خسارت وارد شده ارائه دهند تا تصمیم‌گیری‌های لازم در هیات وزیران اتخاذ شود.