ایسنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در مورد مسکوت ماندن بحث تعرفه آب در لایحه قانون هدفمندی‌ اظهار کرد: انتظار داشتیم آب نیز مانند برق در حوزه پرداخت سهم هدفمندی از پکیج حذف می‌شد. حمیدرضا جانباز با تاکید بر اینکه براساس گزارش نماینده دیوان محاسبات در مجلس براساس عملکرد ۹ ماهه ۹۲ سهم ما در هدفمندی‌ ۲/۱ درصد است، گفت: امیدوار بودیم آب از پرداخت سهم هدفمندی با توجه به تاثیر کمی که دارد معاف شود. وی افزود: با وجود اینکه سهم آب در هدفمندی ۲/۱ درصد در ۹ ماهه بوده، اما سالانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع شرکت به هدفمندی اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه اگر مجلس بخواهد می‌تواند آب را از پرداخت سهم هدفمندی حذف کند، گفت: امیدواریم مجلس دراین زمینه عنایت داشته باشد.

جانباز اظهار کرد: بسیار تلاش کردیم که با توجه به سهم آب در قانون هدفمندی، تعرفه آب تعدیل شود. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور در مورد تعدیل تعرفه آب اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس اجازه افزایش قیمت در سال جاری را داشته‌ایم و مصوبه مربوط به این موضوع در جلسه هیات وزیران تصویب شد. جانباز گفت: در مورد افزایش قیمت آب، پیشنهادی که ما به هیات وزیران دادیم بر این اساس است که قبوض مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، بین ۵۰۰ تا هزار تومان افزایش هزینه خواهد داشت که شامل ۷۲ درصد مشترکین می‌شود.

وی تصریح کرد: حدود ۹۳ درصد از مشترکین براساس الگوی مصرف یا کمی بیش از آن آب مصرف می‌کنند و حدود هفت‌درصد از مشترکین، پرمصرف هستند که قاعدتا باید قیمت تمام شده را بپردازند. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه مصوبه هیات وزیران مبنای تعرفه آب خواهد بود، گفت: پیشنهاد ما این بوده که افزایش هزینه برای مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، برجسته نباشد. جانباز در مورد افزایش تعرفه تا سقف ۳۸ درصد براساس مجوز مجلس در سال جاری گفت: تا سقف ۳۸ درصد مجوز افزایش تعرفه را داریم، اما برای مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند به این میزان افزایش تعرفه نخواهیم داشت. وی در مورد هفت درصد مشترکین پرمصرف نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت تمام شده آب ۹۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب است؛ حتی اگر سقف افزایش را در نظر گیریم باز هم قیمت هر متر‌مکعب آب در قبوض ۴۵۰ تا ۴۶۰ تومان می‌شود که با قیمت تمام شده فاصله بسیاری دارد. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور در مورد اجرای مصوبه هیات وزیران از دی ماه سال جاری گفت: می‌توانیم مصوبه هیات وزیران را که به‌زودی ابلاغ می‌شود از دی ماه اجرا کنیم و تعدیل تعرفه با در‌نظر گرفتن این موضوع در قبوض جدید اعمال می‌شود.