ایسنا- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی آب و فاضلاب کشور در مورد تعدیل تعرفه آب می‌گوید: براساس مصوبه مجلس اجازه افزایش قیمت در سال جاری را داشته‌ایم و مصوبه مربوط به این موضوع روز چهارشنبه هفته گذشته در جلسه هیات وزیران تصویب شده و در هفته جاری به ما ابلاغ می‌شود. حمیدرضا جانباز در مورد پیشنهاد خود پیرامون افزایش قیمت آب گفت: پیشنهادی که ما به هیات وزیران دادیم بر این اساس است که قبوض مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، بین ۵۰۰ تا هزار تومان افزایش هزینه خواهد داشت که شامل ۷۲ درصد مشترکان می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه مصوبه هیات وزیران مبنای تعرفه آب خواهد بود، گفت: پیشنهاد ما این بوده که افزایش هزینه برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، برجسته نباشد. جانباز در مورد افزایش تعرفه تا سقف ۳۸ درصد براساس مجوز مجلس در سال جاری گفت: تا سقف ۳۸ درصد مجوز افزایش تعرفه را داریم؛ اما برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند به این میزان افزایش تعرفه نخواهیم داشت.

وی در مورد هفت درصد مشترکان پر مصرف نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت تمام شده آب ۹۰۰ تومان به ازای هر مترمکعب است حتی اگر سقف افزایش را در نظر گیریم باز هم قیمت هر مترمکعب آب در قبوض ۴۵۰ تا ۴۶۰ تومان می‌شود که با قیمت تمام شده فاصله بسیاری دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور در مورد اجرای مصوبه هیات وزیران از دی ماه سال جاری گفت: می‌توانیم مصوبه هیات وزیران را که به زودی ابلاغ می‌شود از دی ماه اجرا کنیم و تعدیل تعرفه با در نظر گرفتن این موضوع در قبوض جدید اعمال می‌شود.