خبرگزاری تسنیم - عیسی کلانتری به‌عنوان دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه انتخاب شد. حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو ظهر دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: وضعیت دریاچه ارومیه مساله‌ای بود که از ابتدای شروع دولت یازدهم مورد توجه دولت و شخص رئیس‌جمهور قرار گرفت.وی با بیان اینکه کارگروه ویژه‌ای در این خصوص در ابتدای دولت تشکیل شد و نتایج و تحقیقات خود را از وضعیت دریاچه ارومیه اعلام کردند، گفت: هم‌اکنون اقدامات اولویت‌دار برای نجات دریاچه ارومیه در دولت به تایید رسیده است.

وزیر نیرو افزود: ما احساس کردیم برای ارتقای فعالیت‌ها و ایجاد هماهنگی‌های بهتر در این فعالیت‌ها در راس ستاد نجات دریاچه ارومیه شخص معاون اول رئیس‌جمهور باشد و دولت نیز آن را تصویب کرد. چیت‌چیان از انتخاب عیسی کلانتری به‌عنوان دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: آقای کلانتری هم دبیر این ستاد خواهد بود و هم مجری طرح‌های مربوط به نجات دریاچه ارومیه است.

وزیر نیرو در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح انتقال آب از خزر به دشت‌های مرکزی نیز گفت: این طرح مورد تصویب مجلس قرار گرفته و برای انتقال آب از دریای خزر به دشت‌های مرکزی ردیف بودجه داریم.

چیت چیان همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آخرین اقدامات انجام شده برای کارون گفت: ما به دنبال حل مشکل کارون و گتوند هستیم که البته در کارگروه احیای دریاچه ارومیه نیز این دو موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.