گروه انرژی- «آب شهر پردیس آلوده است، آلوده نیست‌و...» به دنبال مسموم شدن چند صد نفر از ساکنان شهرستان پردیس در هفته گذشته به دلیل احتمالی آلودگی آب شرب، معاون شرکت آبفای استان تهران آلودگی آب را تکذیب کرد و گفت: ۸۰ درصد کسانی که مسموم شدند کودکان زیر ۱۲‌سال هستند و تنها در بخشی از پردیس این اتفاق افتاده، در حالی که آب شرب پردیس از مرکزی تامین می‌شود که سه شهر رودهن، بومهن و پردیس را پوشش می‌دهد. علیرضا نوذری‌پور در گفت و گو با «ایسنا» اظهار کرد: به محض مطلع شدن از موضوع مسمومیت تعدادی از شهروندان در پردیس با وجود اینکه هشداری توسط سیستم‌های آنلاین به ما داده نشده آب را آزمایش کردیم و در نهایت مشخص شد که آب پردیس مطابق با استاندارد جهانی است و مشکلی ندارد.

وی تصریح کرد: آزمایش آب آشامیدنی پردیس در زمان قبل و بعد از بروز حادثه نشان می‌دهد که آب مشکلی نداشته است. تجهیزات شرکت آب و فاضلاب به صورت آنلاین کیفیت آب را رصد می‌کند و آزمایشگاهی که آب را مورد مطالعه قرار داده نیز این مطلب را تایید کرده که آب آلوده نبوده است. این آزمایشگاه گواهی‌نامه بین‌المللی دارد و آزمایشگاه مجهزی است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای استان تهران تاکید کرد: به نظر می‌رسد مسمومیت بخشی از شهروندان پردیس به دلیل مواد غذایی باشد که البته این موضوع در حال بررسی توسط مرکز بهداشت است. نوذری‌پور همچنین تصریح کرد: بر اساس آزمایش‌های انجام شده روی آب توزیعی در پردیس مشخص شد که میزان کلر باقیمانده در آب نیز بین ۵/۰ تا یک میلی‌گرم در لیتر است و آب از نظر میزان کلر نیز مشکلی ندارد؛ موضوع مذکور توسط مرکز بهداشت نیز تایید شده است.

وی با تاکید بر وجود تجهیزات آنلاین برای رصد کیفیت آب در ورودی شهر‌ها گفت: منبع آبی که پردیس را پوشش می‌دهد تامین کننده آب رودهن و بومهن نیز هست و اگر آب مشکلی داشت در آن مناطق نیز باید مسمومیت مشاهده می‌شد.

نوذری‌پور در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه مواردی به عنوان علت مسمومیت در حال پیگیری است، گفت: بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد که آب مشکلی نداشته و اکنون مواردی چون آلودگی‌های مدفوعی و مشکل سایر مواد غذایی از جمله نوشیدنی و مواد جامدی که در منطقه توزیع می‌شود، مورد بحث قرار گرفته است.

روز چهارشنبه گذشته تعدادی از شهروندان پردیس که برخی از خبرگزاری‌ها تعداد آنها را هزار نفر تخمین زدند، به علت مسمومیت به مراکز درمانی این شهر مراجعه کردند که برخی از مسوولان محلی دلیل این اتفاق را با آب شرب مرتبط دانستند.