خبرگزاری فارس- معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران با بیان اینکه حجم مفید سد لار از مرز صفر هم گذشت، گفت: اعمال افت فشار آب در سامانه شرق تهران همچنان از ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح ادامه دارد. علیرضا نوذری‌پور در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت سامانه آب شرق تهران به خاطر مدیریت مصرف اعمال شده نسبت به ماه گذشته تفاوتی کرده است، افزود: اگرچه در سامانه شرق تهران قطعی آب اعمال نشده است، اما به هر حال همچنان افت فشار آب ادامه دارد.

نوذری‌پور با بیان اینکه این افت فشار آب برای ارزیابی سیستم‌ها و تمرین‌ها بوده است، تاکید کرد: نگرانی‌ها بر این بود که سد لتیان را همانند سد لار از دست بدهیم که با مدیریت اعمال شده این موضوع مرتفع شد. به گفته وی، با پمپاژ آب سد لار به سد لتیان توانستیم حجم مفید سد لتیان را حفظ کنیم.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران گفت: حجم مفید آب سد لار در حال حاضر از صفر گذشته است که البته یکی از دلایل کاهش حجم مفید آب در سد لار در کنار کاهش بارندگی‌ها، فرار آب از این سد است. به گفته وی، در حال حاضر حجم آبی که در پشت سد لار وجود دارد ۱۵ میلیون متر مکعب است.

نوذری‌پور با تاکید بر اینکه مردم تهران باید صرفه‌جویی ۲۰ درصدی را همچنان سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهار امیدواری کرد که در انتهای سال وضعیت بارندگی‌ها مناسب باشد، تا وضعیت سد لار به حالت عادی بازگردد.