گروه انرژی- وزیر نیروبا با اشاره به اینکه در سال جاری افزایش قیمت آب نداشتیم، تاکید کرد: هزینه‌ای که این وزارتخانه بابت خدمات آب و برق از مردم دریافت می‌کند، یک سوم قیمت تمام شده است. حمید چیت چیان در گفت‌وگو با «خانه ملت» درباره انتقاد نمایندگان به افزایش قیمت حق امتیاز آب کشاورزی در سال جاری، گفت: افزایش قیمت آب نداشتیم هرچند که مجلس در بودجه اجازه داده است به منظور بهینه‌سازی روستاها ۱۰ تومان بیشتر بگیریم. وزیر نیرو درباره کسری بودجه وزارت نیرو در سال جاری نیز گفت: کسری بودجه امسال وزارتخانه ۱۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. وی در این باره که چرا از بخش خصوصی برای تامین کسری بودجه و پیشبرد امور وزارتخانه کمک نمی‌گیرند، گفت: بسیاری از امور خصوصی شده و نیروگاه‌ها واگذار شدند.

همچنین وزیر نیرو از حضور ۸ وزیر کابینه تدبیر و امید در ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد و به خبرگزاری «مهر» گفت: هم‌اکنون برخی طرح‌ها مانند انتقال آب از دریای خزر و همچنین رودخانه ارس برای نجات بخشی دریاچه ارومیه از خشکی کامل، در دست بررسی است. چیت‌چیان در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: با فعال شدن ستاد احیای دریاچه ارومیه، این ستاد نتایج کار خود را به دولت ارائه کرد.

وزیر نیرو اظهار کرد: قرار است ساختار ویژه‌ای برای این موضوع شکل بگیرد که حدود ۸ نفر از وزرای کشور نیز عضو این ستاد هستند و با عنوان «ستاد احیای دریاچه ارومیه» ۱۹ راهکار که دارای اولویت است و کاملا مورد تحقیق و بررسی جامع قرار گرفته را ارائه کرده و مورد تایید نیز قرار گرفته است.

چیت‌چیان گفت: به عنوان مثال انتقال آب از دریای خزر، همچنین از حوضه رودخانه ارس، متوقف کردن فعالیت‌های سدسازی در حوضه دریاچه ارومیه، ارتقای کارآیی آبیاری و کشاورزی در حوزه، طرح نجات بخشی مرحله‌ای دریاچه ارومیه و غیره برخی از این موارد است که در حال اجرا است.