تغییر تعرفه آب و برق در بودجه 93 - ۹ آبان ۹۲

ایسنا- قائم مقام وزیر نیرو در مورد اصلاح تعرفه آب و برق گفت: هدفمندی‌ یارانه‌ها وضعیت قیمت آب و برق را روشن کرده اما همه مسائل در گرو آن چیزی است که تحت عنوان قانون در سال ۹۳ از مجلس بیرون می‌آید. ستار محمودی در مورد پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب و برق گفت: اصلاح تعرفه طبق قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها باید در سه سال صورت گیرد و نرخ‌ها به قیمت تمام شده برسند. وی افزود: هنوز برنامه‌ای از وزارتخانه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال نشده است و صحبت‌ها ادامه دارد.

قائم مقام وزیر نیرو تاکید کرد: در حال حاضر صحبت خاصی مطرح نیست و برای تعرفه آب و برق هنوز پیشنهادی داده نشده است.

محمودی با اشاره به اینکه وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه با محدودیت منابع مالی روبه‌رو هستند، گفت: با این وجود به لحاظ مدیریتی و اجرایی کارها را در دست گرفته‌ایم و همچنان ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین مانور بزرگ مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آب و فاضلاب که در هفته پدافند غیرعامل (هفته جاری) به مدت چهار روز برگزار شد، تصریح کرد: باید از قبل در مورد شبکه و شرایط در حالت اضطرار مطالعه صورت گیرد که این کار در شهرهای بزرگ انجام شده، نقاط آسیب‌پذیر و محل‌های ذخیره‌ شناسایی شدند.

محمودی با تاکید بر اینکه‌ نتیجه مطالعات با اجرای مانور تمرین می‌شود، گفت: برگزاری مانور آب و فاضلاب نیز در همین راستا بود و استان‌های معین و جانشین شرکت با اعتبارات خود در این زمینه هزینه می‌کنند و می‌دانند که برگشت‌پذیر است، چرا که نقاط قوت و ضعف شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد: نقاط ضعف شناسایی می‌شوند و برنامه لازم برای جبران آنها اجرا خواهد شد.