خبرگزاری تسنیم- دبیر انجمن برنج با بیان اینکه قیمت ۲۷۰۰ تومانی برای خرید تضمینی برنج، ۱۰ درصد نسبت به نرخ کارشناسی شده با وزیر جهاد کشاورزی، کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر این نرخ برای سال ۹۳ باشد، غیرمنطقی است و باید این نرخ در نیمه دوم بهمن با توجه به شرایط تورم اعلام شود. جمیل علیزاده شایق در مورد قیمت ۲۷۰۰ تومان برای خرید تضمینی برنج که توسط معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهور و معاونت اقتصادی وزارت جهاد تایید شده، اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با وزیر جهاد کشاورزی برای قیمـت‌های تضمینی برنج داشتیم بر اساس نظرات کارشناسی که طی این جلسات مطرح شد در نهایت قیمت محاسبه شده حداکثر برای برنج گروه «یک» ۳۳۰۰ تومان و حداقل برای گروه «سوم» ۲۹۰۰ تومان بود.

وی با بیان اینکه آن‌طور که شنیده شده این قیمت‌ها در راه رسیدن به دولت دچار تغییراتی شد و قیمت حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: در این موضوع دو نکته وجود دارد؛ اینکه آیا این قیمت‌ها برای سال ۹۲ است یا سال ۹۳؟ اگر برای سال ۹۲ است قیمت‌های حداکثر ۳۳۰۰ و حداقل ۲۹۰۰ تومان که توافق شده، مناسب است، اما اگر برای سال ۹۳ است، الان زمان اعلام قیمت خرید تضمینی برای شهریور سال ۹۳ نیست.

دبیر انجمن برنج با تاکید بر اینکه مشکل اینجا است که چرا قیمت‌های سال آینده یک سال قبل اعلام می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته قیمت‌های تضمینی برنج در ۲۹ شهریور ماه اعلام شد و ما این ایراد را داشتیم که با توجه به تورمی که طی این یک سال رخ می‌دهد نباید این قیمت‌ها یک سال زودتر اعلام شود، زیرا باید قبل از فصل کشت در همان سال نرخ‌ها اعلام شود تا کشاورز تکلیف خود را بداند که با این نرخ اقدام به کشت کند یا خیر.