جنس وعده‌های داده شده رفع بوروکراسی است

آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز با اشاره به اینکه وعــده‌های داده شده خوشبینانــه اما واقع‌بینانه بوده است، می‌گوید: در برنامه اعلام شده از سوی رییس‌جمهور اهداف سختی پیش‌بینی نشده که رسیدن به آن غیر ممکن باشد، به همین دلیل می‌توان گفت امکان تحقق اهداف پیش‌بینی شده وجود دارد. به گفته عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن، جنس برنامه اعلام شده تسهیل در روند بوروکراسی اداری است و به بودجه کلان نیاز ندارد که این امر اجرایی شدن این برنامه در مدت زمان وعده داده شده را امکان‌پذیر می‌کند.

خالقی معتقد است، راهکارهای اعلام شده در کوتاه‌مدت می‌تواند گره‌هایی را که در کشور به وجود آمده و بخش تولید از آن به تحریم اقتصادی یاد می‌کند باز کند، اما برای رفع کامل مشکلات بخش تولید نیازمند برنامه‌ریزی طولانی مدت است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن با اشاره به اینکه تعیین بدنه جدید دولت رسیدن به برنامه‌ها را سهل‌تر می‌کند افزود: دولت قبل با مدیرانی که در حال حاضر برخی از آنها در راس امور قرار دارند به شرایط کنونی رسید به همین دلیل باید در ابتدا چیدمان جدید دولت مشخص شود.

پرداخت مطالبات بخش خصوصی یکی از برنامه‌های اعلام شده از سوی رییس‌جمهور است که خالقی به آن اشاره کرده و در این خصوص می‌گوید: راهکارهای رفع این مشکل در دولت قبل مد نظر قرار گرفته بود از سوی دیگر در برنامه پنجم نیز رفع این مشکل پیش‌بینی شده بود که این امر کار دولت یازدهم را تسهیل می‌کند، هرچند با وجود فراهم بودن شرایط دولت دهم اقدامی برای رفع این مشکل صورت نداده بود.