رییس امور اوپک و روابط با مجامع انرژی ایران گفت: تولید ایران از دهم آبان ماه به بیش از ۴‌میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، محمد جواد یارجانی با بیان اینکه از اول ماه نوامبر یا اوایل آبان ماه جاری تولید نفت ایران به ۴‌میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد، اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای تصمیم اوپک در اجلاس پیشین مبنی برافزایش ۵۰۰هزار بشکه‌ای تولید اعضای این سازمان، صورت می‌گیرد. رییس امور اوپک و روابط با مجامع انرژی ایران با اشاره به اخبار منتشره از منابع ثانویه درباره تولید ایران اضافه کرد: بسیاری از منابع ثانویه از رسیدن تولید ایران به سه‌میلیون و ۸۰۰‌هزار بشکه در این تاریخ خبر می‌دهند که ایران اصلا با این امر موافق نیست چرا که این منابع میزان تولید ایران را بسیار کمتر اعلام می‌کنند.

وی اضافه کرد: سهم ایران از افزایش ۵۰۰‌هزار بشکه‌ای تولید اوپک، ۷۰‌هزار بشکه است که این افزایش تولید از تاریخ ۱۰ آبان ماه یا اول ماه نوامبر به میزان تولید ایران افزوده می‌شود تا بدین ترتیب تولید ایران به ۴‌میلیون بشکه در روز افزایش یابد و نکته مهم این است که ایران از توان لازم برای این افزایش تولید برخوردار است.

وی ادامه داد: در زمانی که اوپک نسبت به افزایش ۵۰۰‌هزار بشکه در تولید نفت اعضا تصمیم گرفت در حدود ۹۰۰‌هزار بشکه نفت در بازار اضافه وجود داشت که با این ترتیب می‌توان گفت اوپک ۵۰۰‌هزار بشکه به این رقم افزوده تا میزان تولید سپتامبر ۲۰۰۶ را به یک‌میلیون و ۴۰۰‌هزار بشکه برساند.