مانور مقابله با حوادث غیرمترقبه در انبار مواد شیمیایی و نگهداری کپسول‌های تحت فشار پتروشیمی بندر امام باموفقیت برگزار شد.

این مانور عملیاتی به منظور اجرای خط‌مشی مدیریت یکپارچه به منظور افزایش ایمنی کارکنان، تلاش برای کاهش حوادث زیان‌بار در محیط‌کار و با هدف آشنایی و آمادگی هر‌چه بیشتر کارکنان برای مقابله با هرگونه حوادث غیرمترقبه همچون آتش‌سوزی، مصدومیت و غیره برگزار شد.

اداره ایمنی پتروشیمی بندر امام با در نظر گرفتن انبار مواد شیمیایی و نگهداری کپسول‌های تحت فشار و با توجه به حساسیت بعضی از آنها به نور، آب، سرما و گرما، واکنش سریع کارکنان به هنگام وقوع حوادث پیش‌بینی نشده را با توجه به آموزش‌های قبلی مورد ارزیابی قرار داد، به طوری که در مانور فرضی به علت بروز نشتی یکی از کپسول‌های هیدروژن و همچنین کپسول حامل استیلن منجر به انفجار و آتش‌سوزی و سوختگی فرضی دو تن از کارکنان می‌شود، که با رسیدن ماموران ایمنی و آتش‌نشانی، حریق به سرعت مهار و مصدومان فرضی نیز به درمانگاه منتقل می‌شوند و در پایان مانور طی جلسه‌ای نقاط قوت و ضعف مانور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

براساس این گزارش، این مانور با هماهنگی ایمنی و آتش‌نشانی، حراست، مخابرات، درمانگاه و طب صنعتی و روابط‌عمومی مجتمع برپا شد.