ایسنا- جزئیات تعرفه‌های فروش گاز طبیعی بخش خانگی شرکت‌های گاز استان‌های تهران، کرمانشاه، قزوین، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد در دو بخش هفت ماه ابتدایی سال (فروردین تا پایان مهر ماه) و پنج ماه آخر سال (ابتدای آبان تا پایان اسفند) اعلام شد. در این راستا نرخ گاز طبیعی برای مشترکانی که کل مصرف آنها در ماه تا ۵۵‌مترمکعب بوده به عنوان گروه‌های کم مصرف هر مترمکعب ۱۰۰‌ریال در نظر گرفته شده است.

همچنین نرخ گاز طبیعی برای مشترکان دهک‌های سوم تا هفتم که میزان مصرف ماه آنها بین ۵۶ تا ۴۵۰‌مترمکعب بوده نیز معادل ۱۰۰‌ریال در هر مترمکعب محاسبه شده است.

در این خصوص دهک هشتم به چهار پله اصلی تقسیم شده است به گونه‌ای که مشترکانی که مصرف آنها در ماه بین ۴۵۱ تا ۴۸۰‌مترمکعب بوده است بابت هر مترمکعب ۱۱۳۵ریال پرداخت کرده‌اند.

همچنین دهک دهم یعنی مشترکانی که بیشترین مصرف را داشته‌اند به ۱۱ پله جداگانه تقسیم شده است.

پله اول شامل مشترکانی است که بین ۷۵۱ تا ۷۸۰مترمکعب گاز طبیعی در ماه مصرف کرده‌اند که هر مترمکعب گاز آنها معادل ۲۱۸‌ریال محاسبه شده است.

پله دوم مربوط به مشترکانی است که بین ۷۸۱ تا ۸۱۰‌مترمکعب در ماه گاز طبیعی استفاده کرده و بابت هر مترمکعب ۲۴۰‌ریال پرداخت کرده‌اند.

پله سوم مشترکانی را در بر می‌گیرد که مصرف ماهانه آنها بین ۸۱۱ تا ۸۴۰‌مترمکعب بوده و هزینه هر مترمکعب آنها ۲۶۲‌ریال محاسبه شده است.

پله چهارم مشترکانی بوده که بین ۸۴۱ تا ۸۷۰مترمکعب در ماه گاز مصرف کرده‌اند که بابت هر مترمکعب ۲۸۴ریال پرداخت کرده‌اند.

مصرف ماهانه گاز مشترکان پله پنجم بین ۸۷۱ تا ۹۰۰‌مترمکعب بوده که بابت هر مترمکعب ۳۰۶‌ریال پرداخت کرده‌اند.

مشترکان پله ششم ماهانه بین ۹۰۱ تا ۹۳۰‌مترمکعب گاز مصرف کرده و به ازای هر مترمکعب ۳۲۸‌ریال از آنها گرفته شده است.

میزان گاز مصرف شده مشترکان پله هفتم در ماه بین ۹۳۱ تا ۹۶۰‌مترمکعب بوده و هزینه هر مترمکعب گاز برای آنها ۳۵۰‌ریال محاسبه شده است.

گاز مصرفی مشترکان پله هشتم ۹۶۱ تا ۹۹۰‌مترمکعب در ماه بود که به ازای هر مترمکعب ۳۷۲‌ریال پرداخت کرده‌اند.

مشترکان پله نهم ماهانه بین ۹۹۱ تا ۱۰۲۰‌مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که برای هر مترمکعب گاز ۳۹۴‌ریال هزینه کرده‌اند.

مصرف مشترکان پله دهم بین ۱۰۲۱ تا ۱۰۵۰ در ماه بوده که به ازای هر مترمکعب ۴۱۶‌ریال پرداخت کرده‌اند.

در نهایت پله یازدهم شامل مشترکانی می‌شود که بیش از ۱۰۵۰‌مترمکعب در ماه گاز مصرف کرده‌اند که به ازای هر مترمکعب از آنها ۷۷۹‌ریال دریافت می‌شود.