گروه صنعت و معدن- شرکت ملی پالایش و پخش می‌گوید: بودجه واردات بنزین برای امسال، تمام شده است. علی فراهانی، مدیر تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با ایسنا گفته است با ورود آخرین محموله بنزین در پایانه مردادماه بودجه ۵/۲میلیارد دلاری واردات این فرآورده تمام شده است.وی در عین حال تصریح می‌کند: با توجه به نیاز کشور به امور بین‌الملل شرکت ملی نفت همچنان در حال وارد کردن بنزین است اما هزینه از محل دیگری پرداخت می‌شود. کاهش ۴/۲۲درصدی مصرف بنزین

فراهانی با اعلام اینکه از ابتدای اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون (۸ مهر) به طور متوسط روزانه ۴/۲۲درصد کاهش مصرف داشته‌ایم، تشریح کرد: متوسط مصرف روزانه از آغاز طرح (۶ تیر) تاکنون ۶۰‌میلیون و ۸۰۰‌هزار لیتر بوده در حالی که متوسط مصرف روزانه در مدت مشابه سال گذشته رقم ۷۸‌میلیون و ۴۰۰‌هزار لیتر را نشان می‌دهد.

به گفته وی میزان صرفه‌جویی مصرف بنزین در هشت روز ابتدایی پاییز حدود ۵۷‌میلیون و ۲۰۰‌هزار لیتر در روز بوده که نسبت به مصرف روزانه ۷۳‌میلیون و ۴۰۰‌هزار لیتری مدت مشابه سال گذشته نشانگر کاهش ۱/۲۲درصدی مصرف است. اگرچه اگر طرح سهمیه‌بندی اجرا نمی‌شد با توجه به رشد سالانه باید میزان مصرف به روزانه ۷۷‌میلیون و ۸۰۰‌هزار لیتر می‌رسید که در آن صورت روزانه حدود ۲۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار لیتر بنزین در هشت روز ابتدای مهر صرفه‌جویی شده است.