گروه صنعت و معدن- به گفته مدیر کارخانه سیمان تهران، دلالان از محل فروش سیمان بیش از ۵ برابر تولیدکنندگان سود به چنگ می‌آورند.

به گزارش فارس سید مصطفی سلطان پناهی در این باره گفته است، سود کارخانه‌ها از محل فروش هر تن سیمان ۱۵هزار تومان است در حالی که دلالان ۸۰هزار تومان سود کسب می‌کنند. در حال حاضر متوسط فروش هر تن سیمان فله‌ای با نرخی که از سوی دولت به تصویب رسیده به ۴۰هزار تومان می‌رسد این در شرایطی است که نرخ فروش آزاد این محصول عمرانی به ۱۲۰هزار تومان می‌رسد. وی در این باره اظهار داشت: دولت با قرار دادن سیمان در سبد حمایتی امکان استفاده از چنین رانتی را برای رانت‌خواران فراهم کرده است. بدون اینکه بتواند مالیاتی از این محل کسب کند، از همین‌رو باید گفت که دولت از دو جهت زیان می‌بیند. علاوه بر این مصرف‌کننده نیز مجبور است با قیمت‌های بالا محصول خود را خریداری کند.

شایعه‌سازی دلالان

مدیر کارخانه سیمان تهران شایعه خراب بودن آسیابهای بزرگترین کارخانه تامین کننده سیمان استان تهران را رد کرد و آن را ساخته دلالان فعال در بازار این محصول برای ایجاد جو روانی مخرب و بردن سود بیشتر از وضعیت نابسامان قیمت‌گذاری سیمان عنوان کرد.