عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: قیمت مواد اولیه و قطعات تولید تلویزیون و مانیتور طی چند ماه اخیر افزایش قابل‌توجهی داشته است. محمد حسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اعلام مطلب فوق گفت: طی چند ماه گذشته قیمت برخی مواد اولیه از جمله «ای پی اس ۲۰۰» برای فوم‌های بسته بندی از هر کیلو ۹۰۰ تومان به ۴۰۰۰‌هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت برخی مواد اولیه برای تولید کابینت نیز افزایش قابل‌توجهی داشته است. این در حالی است که تولید‌کنندگان در سال جاری به منظور رقابت در بازار داخلی هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: افزایش سالانه هزینه‌های تولیدی در کنار کاهش مداوم تعرفه‌ها طی سال‌های اخیر کشور را به بازاری بزرگ برای محصولات بی کیفیت چینی تبدیل کرده است.

در حال حاضر تولید‌کنندگان داخلی در شرایط نابرابر رقابتی با تولید‌کنندگان خارجی قرار دارند. افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه، عوارض شهرداری، حقوق و دستمزد کارگران، بیمه، تعطیلات بیش از حد باعث شده که بهره‌وری و سودآوری این واحد‌ها به پایین‌تری سطح ممکن تنزل پیدا کند.

وی افزود: سیاست‌های اقتصادی دولت باید روشن باشد اگر هدف کارآفرینی و اشتغالزایی است قوانین حاکم باید در جهت حمایت از تولید‌کنندگان باشد این در حالی است که در ایران، بخش بازرگانی بیشتر از سایر بخش‌ها مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های کشور در بخش‌های تولیدی و بازرگانی به درستی بنا نهاده نشده است و هنوز مشخص نیست که کشور به کدام سو تمایل بیشتری دارد.

وی با اشاره به تولید یک‌میلیون و ۱۷‌هزار و ۲۶۷ دستگاه تلویزیون در کشور در سال گذشته خاطرنشان ساخت: از این میان سام الکترونیک با تولید ۵۰۳‌هزار دستگاه و سهم بازار ۴۴/۴۹‌درصد، شهاب با ۹۰/۲۷درصد و صنام با ۹۷/۱۶‌درصد به ترتیب در جایگاه اول تا سوم در بازار قرار دارند.