در نشست مشترک با حضور سرپرست وزارت نفت، وزیر نیرو و مدیران ارشد این دو وزارتخانه، راهکارهای تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌های کشور و تامین انرژی مورد‌نیاز در فصل سرما بررسی و هماهنگی‌های لازم انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیران نفت و نیرو روز گذشته طی جلسه‌ای در وزارت نفت درباره تکمیل مخازن سوخت نیروگاه‌ها و چگونگی تامین سوخت زمستانی مذاکره کردند. سرپرست وزارت نفت در این جلسه با اشاره به هماهنگی این وزارتخانه با وزارت نیرو گفت: با توجه به افزایش مصرف خانگی گاز و کاهش سهم نیروگاه‌ها در فصل سرما، تامین سوخت به ویژه سوخت مایع مانند نفت گاز و نفت کوره برای تکمیل ذخایر نیروگاه‌ها از راهکارهای مهمی است که در مورد آن توافق‌هایی میان این دو وزارتخانه حاصل شد.

غلامحسین نوذری با اشاره به مصرف عمده گاز کشور در سه بخش خانگی، نیروگاه‌ها و صنایع انرژی بر ادامه داد: حدود ۳۲‌درصد مصرف گاز کشور در نیروگاه‌ها و حدود ۳۰‌درصد هم مربوط به مصرف خانگی است و به همین میزان نیز در صنایع عمده و انرژی‌بر مصرف می‌شود.

تکمیل ظرفیت مخازن

پس از پایان این نشست‌، وزیر نیرو نیز تاکید کرد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت نفت، ظرفیت مخازن نیروگاه‌ها تا اواسط آبان‌ماه امسال تکمیل می‌شود.

پرویز فتاح با بیان اینکه تامین سوخت نیروگاه‌ها در مقایسه با سال گذشته وضعیت مناسب‌تری دارد‌، گفت: در سال‌جاری این وضعیت به گونه‌ای است که بیش از ۸۰‌درصد ظرفیت مخازن گازوئیل و افزون‌بر ۷۰‌درصد ظرفیت مخازن مازوت تامین شده است.

وی به نشست سال گذشته مسوولان این وزارتخانه با وزارت نفت اشاره و ادامه داد: وزارت نیرو در دو سال گذشته با همکاری جدی وزارت نفت خدمات برق‌رسانی را تقریبا بدون مشکل انجام داده و این تجربه نشان می‌دهد که هماهنگی میان وزارت نفت و نیرو می‌تواند در تامین سوخت نیروگاه‌ها بسیار موثر باشد.

فتاح عمده سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور را گاز اعلام کرد و افزود: با شروع فصل سرما‌، بخشی از گاز مصرفی نیروگاه‌ها به مصارف خانگی اختصاص می یابد.