دبیر سندیکای صنعت برق گفت: محدودیت‌های بودجه‌ای وزارت نیرو و شکاف ناشی از قیمت‌های تکلیفی مجلس برای تعرفه‌ها و قیمت تمام شده برق موجب ایجاد ضرر ۳‌میلیارد دلاری در سال برای وزارت نیرو شده است. حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با هشدار نسبت به کمبود منابع مالی در بخش پیمانکاری وزارت نیرو و تاثیر آن در عقب ماندن پروژه‌ها، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با همت و تلاش خانواده صنعت برق و حمایت بی‌دریغ وزارت نیرو، کارخانه‌ها و صنایع برق مورد نیاز کشور ایجاد شده و امروز به جرات می‌توان گفت که ایران دارای توانمندی بسیار بالایی در تولید انتقال و توزیع برق است.

دبیرکل سندیکای صنعت برق افزود: در حال حاضر ۹۰تا ۹۵ تجهیزات مورد نیاز در سطح نیروگاهی در داخل کشور ساخته می‌شود و این یک افتخار بزرگ است که در زیرساختی ترین صنعت کشور اتفاق افتاد. بنابراین اگر بحرانی که در حال حاضر گریبانگیر صنعت برق کشور و شرکت‌های پیمانکاری به دلیل کمبود منابع مالی و طلب وزارت نیرو به پیمانکاران شده است را بدون لطمه و هزینه زیادی پشت سر نگذاریم، قطعا در آینده با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر شرکت‌های پیمانکاری صنعت برق دولتی و تنها تعداد اندکی خصوصی هستند. این شکاف درآمد و هزینه‌ای سبب وارد شدن لطمات بسیاری به پیمانکاران دولتی و خصوصی شده است.

به گفته دبیرکل سندیکای صنعت برق، اگر فردا قرار است ۸۰درصد بخش دولتی صنعت برق به بخش خصوصی منتقل شود، با شرایط فعلی حجم فشاری که این رقم در آینده به بخش خصوصی وارد می‌کند، بسیار سنگین خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: عدم جبران این نقیصه، خصوصی‌سازی صنعت برق را دچار مشکل می‌کند بنابراین باید با دید منطقی و پرداخت روش‌های یارانه‌ای صنعت برق کشور را از بحران‌های مالی نجات داد. صالحی گفت: برخی شرکت‌های پیمانکاری در بخش وزارت نیرو در حال حاضر ورشکست شده و بخشی دیگر نیز که هنوز به حیات خود ادامه می‌دهند، در آینده به دلیل اینکه باید هزینه‌های امروز خود را جبران کنند، مجبور به ارتقای سطح قیمت محصولات و خدمات خود خواهند شد لذا نمی‌توانند رقابتی عمل کرده و حتی از کشورهایی نظیر هند و چین نیز باز می‌مانند. وی افزود: این بحران برای آینده صنعت برق و سایر صنایع مرتبط که حداقل ۱۵درصد تحت تاثیر نوسانات قیمتی خدمات صنعت برق هستند نیز بسیار خطرناک است. البته شاید بخشی از این بحران به سیاست تثبیت قیمت‌ها برگردد.