مسوول کارگروه آموزش عالی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: به دلیل کمبود سوخت، کارگاه‌های شیشه در حال تعطیل شدن است.

فرهاد فلاح، مسوول کارگروه آموزش عالی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در گفت و گو با خبرگزاری موج اظهار داشت: کارگاه‌های شیشه در حال حاضر به دلیل کمبود سهمیه سوخت در حال تعطیل شدن است. وی با اشاره به سوخت این کوره‌ها که عمدتا، نفت کوره است، اعلام کرد: با توجه به سهمیه‌بندی صورت گرفته شده و گرانی، این کارگاه‌ها قادر به ادامه کار نیستند.

وی با اشاره به طرح اخراج افاغنه از ایران، این عامل را دلیل دیگر تعطیلی کارگاه‌های شیشه دانست و افزود: کارگرهای افعانی این رشته را به خوبی فرا گرفته بودند و با اخراج آنها و عدم یادگیری کارگرهای ایرانی و ادامه کار با نصف ظرفیت، عملا این کارگاه‌ها در معرض تهدید قرار گرفته‌اند.

فلاح تصریح کرد: اصل تولید این رشته مختص استان تهران است و کارگاه‌هایی در مشهد، نیشابور و گرمسار هم دایر است.

وی با اشاره به تجمع این کارگاه‌ها در جاده ساوه اعلام کرد: حدود ۴۰درصد این کارگاه‌ها در اطراف شهرری است.

وی با اشاره به وجود مشکلات اعتباری در خصوص ارائه گاز به این کارگاه‌ها تاکید کرد: کارگاه‌هایی که در مناطق دارای گاز وجود دارند با مشکل کمتری مواجهه هستند زیرا دیگر نیاز به تعریف ایستگاه گاز ندارند.مسوول کارگروه آموزش عالی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی خاطر نشان کرد: عمدتا، کارگاه‌هایی که اطراف جاده ساوه هستند قابلیت گرفتن گاز را دارند اما در این میان به عنوان مثال کارگاهی در سه راه آدران وجود دارد که متاسفانه هنوز قادر به گرفتن گاز نشده است.

وی در پایان تعداد کارگاه‌های شیشه را بر طبق آمار سال گذشته ۶۰ واحد اعلام کرد.