به گزارش اداره کل روابط‌عمومی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، جلسات رسیدگی به شکایات هر ماه در موسسه استاندارد با حضور ریاست موسسه و همچنین شاکیان برگزار می‌شود. محمدرضا عباسی مشاور رییس موسسه استاندارد و مسوول رسیدگی به شکایات با بیان اینکه سعی داریم رسیدگی به شکایات در کوتاه‌ترین زمان لازم انجام گیرد گفت: تمامی شکایات رسیده به موسسه استاندارد در مدت زمان کوتاهی بررسی می‌شود و در صورتی که مشکل مربوطه با اقدامات اولیه رفع نشود به سرعت با تشکیل جلسه با معاونان و مدیران ذی‌ربط در حضور رییس موسسه استاندارد شکایت مورد بررسی و نسبت به حل آن اقدام می‌شود. وی با بیان اینکه به شکایات کلیه افراد جامعه اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی رسیدگی می‌شود تصریح کرد: واردکنندگان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان عمده هر گونه مشکلی را که مربوط به موسسه استاندارد باشد به موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و افراد حقیقی شکایات خود را به اداره کل استاندارد استان انتقال دهند تا مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم و حل نشدن مساله، به ستاد ارجاع و در جلسات ذکر شده پیگیری خواهد شد.

عباسی در مورد شکایات توضیح داد: شکایات اعم از خرید کالای بی‌کیفیت و فاقد علامت، جعل علامت استاندارد، عدم رسیدگی مسوولان در انجام امور مربوطه، ماندگاری کالاهای وارداتی در گمرکات، معطلی در امور صادرات از جمله مواردی است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد. علاوه بر آن بازرسی‌های تصادفی توسط کارشناسان موسسه انجام می‌گیرد و در صورت بروز هرگونه مشکل، از طریق مراجع قانونی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

افزایش حضور ایران در سازمان بین‌المللی استاندارد

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران درسازمان الکتروتکنیک بین‌المللی (IEC) عضویت دارد.

دکتر سیدمهدی مرتضوی دبیر کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC) با اشاره به عضویت ۱۷۸ کمیته فنی و فرعی در سازمان بین‌المللی (IEC) گفت: ایران در حال حاضر در ۱۲ کمیته فنی و فرعی به صورت ناظر عضویت دارد که امید است تا پایان سال تعداد کمیته‌های فنی متناظر از ۴ به ۱۲ کمیته افزایش یابد.