گروه صنعت و معدن - بهره‌برداری از ۴۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری برای بیش از ۲۷هزار میلیارد ریال در هفته دولت معادل یک ششم بودجه عمرانی کل کشور است.

علی‌اکبر محرابیان، سرپرست وزارت صنایع و معادن با بیان این مطلب گفت: وزارت صنایع و معادن موتور محرک اقتصاد کشور است و امیدواریم این وزارتخانه بتواند به عنوان هسته صنعتی کشور و عامل سیاست‌گذار در سیستم راهبردی صنعتی پویاتر عمل کند. به گزارش ایسنا محرابیان با انتقاد از روند دولت محوری اقتصاد کشور و با تاکید بر عزم جدی دولت برای حمایت از بخش خصوصی تصریح کرد: در هفته‌های اخیر برنامه خوبی برای واگذاری بنگاه‌ها تدوین شده و در این راستا به زودی همه کارخانه‌های سیمان واگذار می‌شود.

وی افزود: در عین حال بخش‌هایی مانند صنایع های‌تک و صنایع نوین که نیاز به حمایت دارند مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند.

۵۰میلیون تن سیمان تا پایان سال

سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت: اگر امسال در بخش منابع بانکی تزریق ۲۰۰میلیارد تومان بودجه را در بخش سیمان داشته باشیم می‌توانیم کارخانه سیمان زنجان، شهرکرد، سبزوار، اصفهان، ساروج و ممتازان را تا آخر سال افتتاح کنیم.

محرابیان در مراسم افتتاحیه کارخانه سیمان فراز فیروزکوه گفت: امسال با برنامه‌هایی که برای کارخانه‌های سیمان داریم میزان تولید از ۴۲میلیون تن فعلی به ۵۰میلیون تن خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد تولید سیمان تا سال ۱۳۹۰ به ۷۵ تا ۸۰میلیون تن برسد.