احمد بختیار

علی‌اکبر محرابیان سرپرست وزارت صنایع و معادن، گفته‌است که فعلا برنامه‌ای برای تغییر مدیران رده بالای این وزارتخانه، نداریم.

محرابیان که سه‌شنبه هفته گذشته سرپرستی وزارت صنایع و معادن را بر عهده گرفته، پیش از ظهر روز گذشته در نمایشگاه بین‌المللی تهران، در برابر این سوال «ایسنا» مبنی‌بر اینکه اخیرا بحث‌هایی راجع به تغییرات در سطح معاونان وزارتخانه مطرح شده، گفت: در حال حاضر در این زمینه، برنامه‌ای در نظر گرفته نشده است. پیش از این منابع غیررسمی خبر داده بودند که احکام معاونان وزارت صنایع و معادن و حتی مدیران شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی وابسته به دولت، در روزهای آتی صادر خواهد شد.

در این زمینه پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که از روز شنبه (۲۷ مرداد) تغییرات در سطح معاونان آغاز می‌شود.

اما موضع‌گیری دیروز مقام ارشد وزارت صنایع و معادن نشان داد محرابیان آن طور که گفته می‌شد تصمیم‌های برق‌آسا اتخاذ نخواهد کرد هر چند وی عنوان کرده فعلا برنامه‌ای وجود ندارد.

در همین حال محمدرضا نوتاش معاون وزیر صنایع و معادن نیز روز گذشته تغییر و تحول در سطح معاونان را در شرایط «سرپرستی» بعید دانسته بود.

از سوی دیگر شاید وجود سازمان‌های غول‌آسا در این وزارتخانه که با حجم وسیعی از فعالیت‌های توسعه‌ای مواجهند و چند ده میلیارد دلار طرح اجرایی، در شرف گشایش LC و امضای قرارداد و مطالعاتی در اختیار دارند، مقامات تصمیم‌ساز را اندکی به تامل کشانده است.