تحقق 5/45درصد اشتغال قرارداد‌های بخش صنعت و معدن با بانک‌ها

گروه صنعت و معدن- ۵ /۴۵درصد اشتغال پیش‌بینی شده در قراردادهای منعقده بین بانک‌‌ها و طرح‌های زودبازده بخش صنعت و معدن محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، از ۳۸۰ هزار و ۵۷ اشتغال شده در این قراردادها، ۱۷۲هزار و ۶۴۸ اشتغال در طرح‌های زودبازده بخش صنعت و معدن تحقق یافته است. بهره برداری از ۲۶ هزار و ۵۷۴ طرح

به گزارش خبرگزاری فارس از ابتدای اجرای آیین نامه بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین تا پایان تیر ماه سال جاری ۸۹ هزار و ۷۱۲ طرح زودبازده با پیش‌بینی یک میلیون و ۷ هزار و ۱۲۱ اشتغال جدید و ۱۸۹ هزار و هشت میلیارد ریال تسهیلات در بخش صنعت و معدن به بانک‌های معرفی شد.

بنابراین گزارش نظام بانکی ۶۸ هزار و ۱۰۴ طرح را بررسی کرده و پس از رد ۸ هزار و ۸۷۰ طرح، ۵۸ هزار و ۶۲۵ طرح زودبازده را در بخش صنعت و معدن تایید کرد و ۴۲ هزار و ۴۰ طرح زودبازده بخش صنعت و معدن با پیش‌بینی ۳۸۰ هزار و ۵۷ اشتغال جدید با نظام بانکی قرارداد به مبلغ ۶۰ هزار و یک میلیارد ریال منعقد کردند. همچنین نظام بانکی تاکنون ۴۶ هزار میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرین بخش صنعت و معدن پرداخت کرده است و با به بهره برداری رسیدن ۲۶هزار و ۵۷۴ طرح، ۱۷۲هزار و ۶۴۸ اشتغال جدید در بخش صنعت و معدن محقق شده است.

میانگین هزینه ایجاد هر فرصت شغلی در طرح‌های زودبازده بهره‌برداری شده بخش صنعت‌و‌معدن ۶/۲۶میلیون تومان، میانگین هزینه بهره‌برداری هر بنگاه زودبازده بخش صنعت و معدن ۱۷۳میلیون تومان و میانگین اشتغال ایجاد شده در طرح‌های بهره‌برداری شده بخش صنعت و معدن ۴۹/۶ نفر است.

پرداخت ۱۲‌درصد کل اعتبارات بانکی

کل اعتبارات بانکی شامل مانده اعتبارات سال ۱۳۸۴، اعتبارات سال ۱۳۸۵ و اعتبارات سال‌جاری معادل ۳۷۶هزار و هشت میلیارد ریال است.

برپایه این گزارش، تسهیلات پیش‌بینی‌شــده در طرح‌های معرفی شده بخش صنعت و معدن ۳۷/۵۰درصد کل اعتبارات بانکی و مبلغ قرارداد‌های منعقد شده بین طرح‌های زودبازده بخش صنعت و معدن ۹۶/۱۵‌درصد کل اعتبارات بانکی بوده است و نظام بانکی ۲۱/۱۲‌درصد کل اعتبارات بانکی را به متقاضیان تسهیلات بنگاه‌های زودبازده بخش صنعت و معدن پرداخته است.

بهره‌برداری از ۲۱/۶۳درصد قرارداد‌ها

بنابراین گزارش نظام ‌بانکی ۹۱/۷۵‌درصد طرح‌های زودبازده بخش صنعت و معدن معرفی شده به بانک‌ها را بررسی کرده و ۰۸/۸۶‌درصد طرح‌های بررسی شده را تایید و با ۷۱/۷۱‌درصد این طرح‌ها قرارداد منعقد کرده است و با پرداخت تسهیلات به متقاضیان بنگاه‌های زودبازده ۲۱/۶۳‌درصد قرارداد‌های منعقد شده به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین ۴۳/۴۵‌درصد اشتغال پیش‌بینی شده در قرارداد‌های منعقده بین بانک‌ها و طرح‌های زودبازده بخش صنعت و معدن محقق‌ شده و ۳۳/۴۵‌درصد طرح‌های تایید شده توسط بانک‌ها به بهره‌برداری رسیده است.