گروه صنعت و معدن- مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن گفت: میزان تولید سیمان در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل۴/۱۲درصد افزایش یافت.

«محمدرضا مس فروش» روز دوشنبه با بیان اینکه در این مدت تولید سیمان کشور به ۱۲میلیون و ۶۹۱هزارو ۶۷۷تن رسید، افزود: در مدت یادشده میزان تولید کلینکر نیز برابر با ۱۱میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹/۱۱درصد رشد نشان داد. این مقام وزارت صنایع و معادن گفت: تا پایان سال در مجموع ۴/۱۲میلیون تن به ظرفیت تولید سیمان در کشور افزوده می‌شود.

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنایع تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با راه‌اندازی برخی طرح‌های جدید سیمانی در مجموع۲/۳میلیون تن به ظرفیت فعلی افزوده شد و به طور قطعی بیش از چهار میلیون تن دیگر تا پایان امسال به ظرفیت تولید سیمان کشور، اضافه می‌شود.

مس فروش ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود علاوه بر ظرفیت‌های ذکر شده، با رفع مشکلات مربوط به ۲ کارخانه ‌سیمان ساروج اصفهان و سیمان اردستان تا پایان امسال ۶/۱میلیون تن دیگر به ظرفیت سیمان کشور افزوده می‌شود.

وی در گفت‌و‌گو با هفته نامه «معدن و توسعه» تاکید کرد، همچنین با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی در واحدهای سیمانی موجود کشور در سال‌جاری از این طریق نیز ۶/۳میلیون تن به ظرفیت فعلی اضافه خواهد شد. مس‌فروش در خصوص کمک ۲۰۰میلیارد تومانی دولت به طرح‌های سیمانی گفت: از محل کمک یاد شده تاکنون به پنج یا شش طرح سیمانی تسهیلات پرداخت شده و صنعت سیمان برای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های خود همچنان در انتظار کمک است.