کارخانه‌های تولید کنسرو موظفند وزن محتویات داخل قوطی را روی آن درج کنند، در غیر این صورت تخلف کرده‌اند.

احمد آزادمرد، رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که کارخانه‌های تولیدی علاوه بر نظارت‌ اداره استاندارد و اداره نظارت بر مواد غذایی موظفند وزن محتویات داخل قوطی کنسرو را روی آن درج کنند، عنوان کرد: اغلب کارخانه‌های تولیدی از این موارد تخلف نمی‌کنند. در این رابطه رضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، نیز اظهار کرد: اداره بهداشت علاوه بر این‌که روی محتویات داخلی قوطی کنسرو و کیفیت آن نظارت دارد، تاکید زیادی روی نوشتن وزن این محتویات روی قوطی کنسرو دارد.

وی با اشاره به این‌که قوطی‌های کنسرو را صنایع بسته‌بندی و کارخانه‌های وابسته به آنها تولید می‌کنند، نه کارخانه‌های کنسرو‌سازی، افزود: برخی اوقات به این دلیل که تولید قوطی‌های بزرگ کاهش می‌یابد، به کارخانه‌ها قوطی‌های کوچک‌تر تحویل داده می‌شود، اما در هر صورت تولیدکنندگان موظفند مطابق با وزن داخل قوطی قیمت آن را تعیین کنند.

وی مطرح کرد: به عنوان مثال معمولا قوطی یک کیلویی حاوی ۹۰۰ گرم رب گوجه‌فرنگی است و اگر بیشتر از این مقدار نوشته شود، تخلف محسوب می‌شود.

رضوی تصریح کرد: در عین حال ممکن است واحد‌های محدودی در این زمینه تخلف کنند، اما اغلب واحد‌های تولیدی مطابق با قوانین قیمت کنسرو را تعیین می‌کنند.