با امضای تفاهمنامه‌ای جهت همکاری‌های زمین‌شناسی و اکتشاف معادن بین دو کشور ایران و سودان، رییس موسسه تحقیقات زمین‌شناسی این کشور آمادگی خود را برای توسعه مناسبات فنی و اقتصادی با ایران نیز اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زمین‌شاسی و اکتشافات معدنی کشور، دکتر الشیخ محمد عبدالرحمان، رییس موسسه تحقیقات زمین‌شناسی جمهوری سودان گفت: با توجه به تفاهمنامه امضا شده و با دعوت ریاست محترم سازمان زمین‌شناسی ایران به تهران آمدیم تا علاوه بر بازدید و آشنایی از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی کارشناسان این سازمان به بررسی نقاط مشترک علمی و اقتصادی و کشور جهت سرمایه‌گذاری‌های بیشتر بپردازیم. وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارشناسان سازمان زمین‌شناسی ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران از نظر تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا به منظور انجام مطالعات زمین‌شناسی و اکتشافی و همچنین نیروی انسانی ماهر در سطح بسیار بالایی قرار دارد که بر همین اساس آماده هرگونه همکاری با این کشور هستیم.

رییس موسسه تحقیقات زمین‌شناسی جمهوری سودان با بیان اینکه گسترش روابط علمی و اقتصادی بین ایران و سودان موجب توسعه و تقویت مناسبات سیاسی و دیپلماتیک دو طرف خواهد شد، تصریح کرد: امیدوارم آغاز این همکاری‌ها پایه‌ای برای توسعه ارتباطات همه جانبه کشورهای آفریقایی و ایران و همسایگانش باشد به نحوی که با مبادله اطلاعات فنی و مهندسی خود با یکدیگر راهگشای آینده‌ای روشن برای همگان باشیم.

دکتر الشیخ محمد عبدالرحمان با بیان اینکه کشورهای غربی از توسعه اقتصادی کشورهای مسلمان از جمله ایران و سودان هرگز خرسند نخواهند شد گفت: نزدیک‌تر شدن کشورهای دارای مشترکان فرهنگی و اقتصادی مساله‌ای بسیار با اهمیت است که سران دو کشور باید به آن بیشتر توجه کنند.