توتال برنده مناقصه فاز 11 را اعلام نکرده است

توتال برای انتخاب برنده در مناقصات خود علاوه بر قیمت به معیار‌هایی مانند زمان و تعهد پیمانکار نیز توجه دارد و در نهایت برنده را مشخص خواهد کرد.

اکبر ترکان، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: در این زمینه تاکنون شرکت توتال برنده مناقصه فاز ۱۱ را به ما اعلام نکرده است. وی با تاکید بر این که ما با همه شرکت‌های خارجی منصفانه و براساس عرف بین‌المللی رفتار می‌کنیم، افزود: ما باید از آنها حمایت کنیم و بدون دلیل به آنها اتهام وارد نکنیم.

پیش از این سیدجلیل خبره، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با اعلام این‌که صدرا در مناقصه شرکت توتال در فاز ۱۱ برنده شده است، خاطر نشان کرده بود که منتظریم تا قرارداد شرکت توتال و شرکت ملی نفت ایران نهایی شود تا کار را به‌طور رسمی به صدرا ابلاغ کنند. که البته این موضوع بلافاصله از سوی شرکت نفت و گاز پارس تکذیب شد.

گاز فاز ۹ زمستان می‌آید

ترکان همچنین درباره وضعیت کنونی طرح توسعه فاز‌های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی توضیح داد: تمام تلاش شرکت‌های نفت و گاز پارس، تاسیسات دریایی، اویک، LG کره و شرکت ملی حفاری این است که فاز ۹ پارس جنوبی برای زمستان امسال وارد مدار تولید شود.