کار ساخت نخستین جرثقیل ضدانفجار ویژه سکوهای استخراج گاز در ایران به دست متخصصان و مهندسان ایرانی در گروه صنعتی منگان به پایان رسید و آماده انتقال به محل نصب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گروه صنعتی منگان، محمد علی عباسپور، مدیر عامل این گروه صنعتی افزود: این جرثقیل که در نوع خود کم نظیر است تا نیمه اول مرداد ماه امسال برای نصب در سکوی دریایی فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی به محل نصب منتقل خواهد شد. وی گفت: تمام مراحل طراحی، ساخت و نصب این جرثقیل را مهندسان و متخصصان ایرانی انجام داده‌اند و بومی کردن دانش فنی طراحی و ساخت آن از جمله ویژگی‌های بارز آن و اجرای این پروژه موجب کاهش انتقال ارز به میزان ۶۰درصد قیمت آن شده که در مقایسه با شرکت‌های خارجی ۱۵درصد کمتر است.

وی اضافه کرد: برای اجرای پروژه ساخت جرثقیل ضد انفجار در حدود یکسال با ۵۳۲۵۰ نفر ساعت کار عملیاتی انجام شده است.

به گفته عباسپور پروژه ساخت جرثقیل‌های ضد انفجار در ایران به سفارش شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و با حمایت همه جانبه این شرکت اجرا و برابر با استانداردهای معتبر جهان انجام شده و کیفیت کار گروه صنعتی منگان در اجرای این پروژه با شرکت‌های بزرگ و معتبر دنیا برابری می‌کند.

وی با تاکید بر این که دانش فنی و تکنولوژی تمام تجهیزات این پروژه در ایران پردازش شده است گفت در این پروژه ۲۵ نفر از نخبگان کشورمان فعالیت دارند که دانش فنی را تدوین و طراحی می‌کنند و کار به گونه‌ای است که همه پروژه‌ها در این شرکت برای نخستین بار انجام می‌شود و نشان می‌دهد که در ایران توانایی بالقوه بالایی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

مدیر عامل گروه صنعتی منگان همچنین خواستار حمایت هر چه بیشتر دولت برای برطرف کردن موانع و حمایت از این گونه صنایع در داخل کشور شد.