گروه صنعت و معدن- کمتر از ۱۰درصد سرمایه‌گذاری‌های صنعت سیمان توسط بخش‌خصوصی صورت می‌گیرد. مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان این مطلب را در مراسم راه‌اندازی سیمان زنجان اعلام کرد و گفت: همین میزان سرمایه‌گذاری نیز امروزه متوقف شده است.

حیدری علت چنین پدیده‌ای را با نحوه برخورد دولت با صنعت سیمان مرتبط دانست.به گفته وی، طی ۲سال اخیر با حبس قیمت‌ها، نگه داشتن سیمان در سبد حمایتی و ممانعت از صادرات، صنعت سیمان مورد تعزیر قرار گرفته است.حیدری ادامه داد: اکنون قیمت تمام شده تولید با نرخ فروش یکسان شده و این وضعیت قابل ادامه نیست.

وی با اعلام اینکه رانت‌خواران همواره در حاشیه صنعت هستند و در قیمت‌گذاری تاثیر دارند، گفت: رانت‌خواران مانع توسعه کشور می‌شوند طوری که این وضعیت در آینده چالشی جدی در صنعت سیمان ایجاد می‌کند.حیدری در پایان سخنانش از مسوولان به ویژه وزیر بازرگانی خواست که از صنعت سیمان حمایت کند.

سیمان زنجان پس از ۱۷سال کارخانه ۲هزار تنی سیمان زنجان پس از گذشت ۱۷سال از زمان تصویب احداث آن با حضور رییس سازمان تامین اجتماعی کشور، استاندار زنجان و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، ضیایی، رییس سازمان تامین اجتماعی، در مراسم افتتاح کارخانه سیمان زنجان با اعلام این که مجوزهای صادره برای احداث کارخانه‌های سیمان در کشور بیش از حد نیاز نیست، افزود: حداقل بعد از انقلاب همیشه در کشور با مشکل کمبود سیمان مواجه بوده‌ایم. در همین زمینه رانت‌خواران ما را از پیمودن راه صحیح باز می‌دارند، درحالی‌که که تنها راه برون رفت از این چالش، رسیدن به تولید انبوه و تشویق صادرکنندگان است.

به گفته رییس سازمان تامین اجتماعی، هم‌اکنون ۴۴درصد از کارخانه‌های و تولیدات سیمان در کشور به تامین اجتماعی اختصاص دارد و مابقی متعلق به سایر سازمان‌ها است.