معاون تولید وزارت صنایع و معادن از افتتاح سومین خط تولید گوشی تلفن‌همراه با نام شرکت کارخانجات مخابراتی ایران ITMC تا سه شنبه ۲۶ تیر در شیراز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن، دکتر حاتم با بیان این مطلب افزود: این واحد صنعتی با استفاده از تجهیزات پیشرفته با ظرفیت تولیدی ۵/۱ تا ۲‌میلیون دستگاه در سال با همکاری مشترک یک شرکت کره‌ای در مرحله اس.کی.دی شروع به کار خواهد کرد و با کامل کردن تجهیزات خود ظرف مدت ۳ماه در مرحله سی.کی.دی قرار خواهد گرفت. معاون تولید وزیر صنایع و معادن در ادامه افزود: این شرکت با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات موجود امکان تولید بخشی از قطعات منفصله را در زمینه تولید گوشی تلفن‌همراه دارد و به دنبال تکمیل ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز است.

دکتر حاتم از افزایش خط تولید تلفن‌همراه در کشورخبر داد وافزود: امیدواریم تا یک ماه آینده شرکت دیگری را در این زمینه به بهره‌برداری برسانیم. وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این شرکت، تعداد تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولید گوشی تلفن‌همراه به ۴ شرکت می‌رسد افزود: در حال حاضر شرکت چهارم در مرحله ال.سی وگشایش اعتبار است که پس از پشت سر نهادن مراحل نهایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر حاتم یکی از چالش‌های عمده در این زمینه را راهیابی انحصاری چند شرکت تولیدکننده جهانی به بازار داخلی ایران دانست و خاطر نشان کرد: این امر در سال‌های اخیر عرصه را برای حضور تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده که وزارت صنایع و معادن با تدوین سیاستگذاری‌های خاص حمایتهای همه جانبه‌ای را برای ایجاد بازار حمایتی آغاز کرده است. وی همچنین به گسترش تولید و ارتقای قابلیت‌های گوشی تلفن‌همراه در آینده نه چندان دور اشاره کرد وافزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال ۲۰۱۰ حدود ۲/۱ ‌میلیارد گوشی تلفن‌همراه در دنیا تولید خواهد شد و این وسیله نه تنها به عنوان یک وسیله ارتباطی بلکه به صورت یک وسیله چند منظوره، نیازهای متنوعی را پاسخ خواهد داد.