مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی کشور گفت: مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر بازگشت قیمت برخی محصولات لبنی به سال ۸۵، صنایع لبنی کشور را به سمت ورشکستگی می‌برد.

محمدرضا گنجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اخیرا شورای اقتصاد مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه قیمت شیر با ۵/۲‌درصد چربی، ماست تا چهار‌درصد و پنیر UF به قیمت‌های سال ۱۳۸۵ برگردد و مابقی محصولات از شمول قیمت‌گذاری خارج شوند. وی با بیان اینکه این سه محصول (شیر ۵/۲‌درصد چربی، ماست تا چهار‌درصد و پنیر UF) حدود ۸۰‌درصد تولید کارخانه‌ها را تشکیل می‌دهند، گفت: این درحالی است که امسال دستمزدها ۱۰‌درصد و هر کیلو شیر خام حدود ۸۰ تومان افزایش قیمت داشته و سوال ما این است که با وجود این افزایش قیمت‌ها در مواد اولیه، چگونه می‌توانند کارخانه‌ها محصول خود را به قیمت سال ۱۳۸۵ بفروشند، مگر در این صنعت چقدر سود است.

گنجی عنوان کرد: سال گذشته نیز ما به قیمت‌های سال ۱۳۸۴ برگشتیم که این تصمیم زیانی ۱۰۰‌میلیارد تومانی برای صنایع لبنی کشور داشت. وی با بیان اینکه این تصمیم صنایع لبنی را دچار مشکل کرده و به سمت ورشکستگی می‌برد، اظهار کرد: خواست ما این است یا مجددا کارشناسی صورت بگیرد، یا اجازه دهند عرضه و تقاضا بر قیمت‌ها حاکم شود یا اینکه اگر دولت می‌خواهد محصول با قیمت پایین‌تری در اختیار مردم قرار گیرد ضرر و زیان کارخانه‌ها را پرداخت یا به گونه‌های مختلف از این صنعت حمایت کند.