گروه صنعت و معدن- تولید محصولات فولادی در تمام واحدهای فولادسازی کشور تا نیمه اول تیر ماه امسال، با افزایشی بین ۸ تا ۵۰درصد مواجه بوده است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، متوسط تولید محصولات فولادی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۱۴درصد رشد نشان می‌دهد. به طوری که تولید محصولات فولادی در ذوب‌آهن اصفهان ۲۵درصد، فولاد مبارکه ۸درصد، فولاد خراسان ۱۷درصد، فولاد آذربایجان ۲۸درصد، گروه ملی صنعتی فولاد ایران ۱۳درصد و در شرکت فولاد آلیاژی ۵۰درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. میزان تولید محصولات فولادی در واحدهای فولادسازی کشور در این مدت در مجموع به ۳میلیون و ۱۱۱هزار و ۲۷۴تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴درصد رشد داشت.

همچنین میزان نوید ۲ماهه نخست امسال هم برخلاف سخنان رییس انجمن فولاد با ۶درصد رشد نسبت به ۲ماهه مشابه سال ۱۳۸۵ به یک‌میلیون و ۷۸۱هزار و ۸۶۳تن رسید.

میزان تولید فولاد خام نیز تا نیمه اول تیر ماه ۸۶ به‌رغم قطعی مکرر برق در برخی واحدها به خصوص فولاد خوزستان به دومیلیون و ۸۸۵هزار و ۱۲۱تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با یک‌درصد رشد مواجه شده است.