گروه صنعت و معدن: مدیرعامل شرکت فولاد میبد گفت: عملیات اجرایی کارخانه کک‌سازی میبد با ظرفیت ۴۰۰هزار تن بزودی شروع می‌شود.

«محمد فخرآبادی» روز جمعه در دیدارخبرنگاران از شرکت فولاد میبد، با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای توسعه صنایع جنبی این شرکت اظهار داشت: راه اندازی این واحد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان بیش از یک‌هزار و ۲۵۰میلیارد ریال سه سال طول می‌کشد. وی در مورد برنامه تولید شرکت فولاد میبد گفت: محصول تولیدی این شرکت چدن است که به صورت شمش عرضه می‌شود و براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۲۵۰هزار تن شمش چدن در این شرکت تولید خواهد شد و میزان فروش نیز ۹۰۰‌میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود. فخرآبادی گفت: سال گذشته نیز تولید کارخانه ۱۲۲هزار تن بود و میزان فروش به ۲۷۰میلیارد ریال رسید.

وی افزود: با وجود اینکه راه اندازی پروژه فولاد میبد به مهر ۸۲ بر می‌گردد ولی به دلیل مشکلات موجود در زمینه فناوری و نداشتن نقدینگی تا مهر ۸۵ این پروژه پستی و بلندی‌های زیادی را پشت سر گذاشت و از مهر ۸۵ با حضور فعال شرکت ملی فولاد ایران، تولید به طور مداوم و اقتصادی با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت انجام شد.

فخرآبادی با بیان اینکه ارزش افزوده در تولید فولاد است نه چدن گفت: احداث واحد فولادسازی میبد نیز در دست اقدام است و هم اکنون در مرحله انتخاب مشاور هستیم و در مدت کمتر از ۲ماه کارهای اجرایی این واحد شروع می‌شود.

وی افزود: ظرفیت این واحد فولادسازی ۶۰۰هزار تن و سرمایه مورد نیاز برای احداث ۶۰۰میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود .

مدیر عامل شرکت فولاد میبد قیمت تمام شده هر کیلو چدن تولیدی در شرکت فولاد میبد راسه‌هزار ریال عنوان کرد و افزود: به دلیل استفاده از سنگ آهن برای شارژ کوره هزینه تولید ما ۱۰تا ۱۵درصد بالاتراز واحدهای تولیدی مشابه است ولی قیمت‌های فروش ما قابل رقابت با محصولات خارجی و کمتر از سه‌هزار و ۶۰۰ریال است. فولاد میبد نخستین پروژه از صنایع بزرگ متالورژی ایران است که تمام عملیات طراحی،ساخت و فرآیند فناوری آن با دانش فنی متخصصان داخلی انجام گرفته است.