نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: برای تولید فرآورده‌های نفتی نیازمند سرمایه‌گذاری، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش هزینه‌ تولید و قابل رقابت بودن کالا در بازارهای خارجی هستیم و در این صورت صادرات فرآورده‌های نفتی به نفع ماست. سیدمحسن یحیوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نحوه‌ فروش نفت خام، تصریح کرد: فروش نفت خام در کشور کاملا شفاف و روشن است و تلاش می‌شود تا نفت خام به بهترین قیمت فروخته و در نتیجه از این ثروت خدادادی به نفع پیشبرد برنامه‌های کشور استفاده شود.

وی با بیان اینکه اگر بتوان فرآورده‌ها را با قیمت رقابتی نسبت به بازارهای خارجی تولید و تهیه کرد، صادرات فرآورده‌های نفتی به جای فروش نفت‌خام بهتر است، گفت: البته تولید فرآورده‌های نفتی، ایجاد پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی را می‌طلبد که ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و سرازیر کردن درآمد به جامعه از فواید آن است.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، خاطرنشان کرد: چون تولید فرآورده نیازمند سرمایه‌گذاری و زمان است، طبیعی است که حرکت به سمت فروش فرآورده، فروش نفت خام با یک روند رو به کاهش و در مقابل ایجاد فرآوری نفت خام در کشور با یک روند فزاینده‌ای روبه‌رو می‌شود.