اگر دولت امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم نکند سرمایه‌گذاری در کشور تعطیل خواهد شد.

این سخنی است که وزیر صنایع و معادن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر عنوان کرده است. علی رضا طهماسبی با تاکید بر اینکه اگر دولت امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم نکند، سرمایه‌گذاری در کشور تعطیل خواهد شد، تصریح کرد: در بندهای ۳۵ و ۳۶ لایحه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ پیشنهاد شد که وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی موظف شوند با استفاده از منابع ارزی سالانه ۱۰میلیارد دلار خطوط اعتباری را برای بخش خصوصی فراهم نمایند. طهماسبی یکی دیگر از پیشنهادات وزارت صنایع و معادن در بندهای یاد شده را افزایش سرمایه بانک‌ها از طریق استفاده از کل درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها یا بخش عمده‌ای از درآمدهای حاصل از واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به منظور تسهیلات‌دهی به بخش خصوصی عنوان کرد.

وی افزود: همچنین پیشنهاد شد که دولت به هر نحوی که عمل می‌کند نباید نحوه استفاده از حساب ذخیره ارزی به صورتی باشد که سهم بخش خصوصی سالانه کمتر از ۵میلیارد دلار باشد.

وزیر صنایع و معادن اظهار داشت: در زمینه مسائل حقوقی و قانونی نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم، بنابراین به لحاظ اجرایی و سیاست‌گذاری این وزارتخانه در جبهه مقدم سیاست‌گذاری‌های کلی اصل ۴۴ نسبت به سایر دستگاه‌ها قرار دارد.