هیچیک از شهرک‌های صنعتی کشور با کارکردهای تبلیغاتی و سیاسی به ‌وجود نیامده است.

محمدرضا نوتاش، معاون وزیر صنایع و معادن و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: قصد داریم در تمامی شهرستان‌های کشور شهرک صنعتی ایجاد کنیم؛ اما این که شهرکی در کشور با اهدافی غیر از توسعه صنعتی و تولید به وجود آمده باشد را تکذیب می‌کنم. او با اشاره به اینکه روند تصویب و تاسیس یک شهرک صنعتی به گونه‌ای نیست که کسی بتواند با تاسیس آن اهداف تبلیغاتی خود را دنبال کند، توضیح داد:‌ در روند تصویب یک شهرک صنعتی ابتدا هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصمیم‌گیری می‌کند سپس در هیات‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته و معاونت‌های عمران و محیط زیست آن را مورد بررسی و امکان‌سنجی قرار می‌دهند.

او اضافه کرد: در صورت توجیه داشتن احداث شهرک، بعد از تایید در سازمان به مجمعی شامل شش وزیر فرستاده می‌شود و اگر در این مجمع نیز مورد تایید قرار گیرد، برای تصویب نهایی به هیات ‌دولت ارائه می‌شود.

سهمیه بنزین برای صنعتگران

نوتاش درباره سهمیه‌بندی بنزین نیز گفت: مکاتباتی با ستاد توزیع سوخت داشته‌ایم و اگر امکان‌پذیر باشد سهمیه‌ای در اختیار کارخانه‌ها و هیات ‌امنای شهرستان‌ها، خارج از طرح سهمیه‌بندی بنزین قرار می‌دهیم.