عملیات اجرایی ساخت کارخانه فولاد زرند طی مراسمی با حضور معاون وزیر صنایع و معادن، استاندار کرمان و مسوولان محلی آغاز شد.

معاون وزیر صنایع و معادن و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی در این مراسم، ساخت کارخانه فولاد زرند را گامی ارزنده در مسیر توسعه صنعت فولاد کشور دانست. مهندس احمدعلی هراتی گفت: این کارخانه مواد اولیه را از معادن سنگ‌آهن جلال‌آباد، چغارت، چادرملو، گل‌گهر و کک‌سازی زرند تامین خواهد کرد.

وی افزود: کارخانه فولاد زرند با ظرفیت تولید سالانه ۸۵۰هزار تن شمش فولاد طی مدت سه سال ساخته می‌شود. او گفت: با راه‌اندازی این کارخانه هزار نفر به طور مستقیم و ۱۰هزار نفر به طور غیرمستقیم صاحب شغل پایدار خواهند شد. استاندار کرمان هم ساخت کارخانه فولاد زرند را از برکات سفر رییس جمهور به این استان دانست. محمد رئوفی‌نژاد افزود: مصوبات ارزشمندی که در سفر رییس جمهور به استان محقق شده نشانگر تحول عظیم در روند توسعه همه‌جانبه استان کرمان است. مجری طرح ساخت کارخانه فولاد زرند هم گفت: این کارخانه نخستین واحد فولاد ذوب کوره‌بلند در سطح استان کرمان به شمار می‌رود. مهندس منصور خوانساری افزود: این کارخانه در جوار کارخانه کک‌سازی زرند در زمینی به مساحت ۳۰۰هکتار با اعتباری بیش از ۳۰۰میلیون دلار احداث می‌شود.