گروه صنعت و معدن- لیلا اکبرپور- دومین همایش ملی صنایع فراساحل با موضوع توسعه قابلیت‌های مدیریتی و مهندسی با حضور مشاور رییس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس کمیسیون انرژی مجلس، رییس دانشگاه صنعتی شریف، مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت صدرا و شرکت بیمه سامان روز گذشته در هتل المپیک تهران برگزار شد. عباسپور دبیر این همایش گفت: چند سالی است که دانش استفاده از دریاها و احداث تاسیسات مختلف درآب و انتقال فرآورده‌ها به خشکی در حال بومی شدن است.

دکتر سعید سهرابپور، رییس دانشگاه صنعتی شریف نیز در همایش مذکور با اشاره به اینکه رویکرد دولت مردان به نحوی تغییر کرده است، گفت که دانشگاه صنعتی شریف با همکاری سازمان‌های مرتبط دومین همایش فراساحل را برگزار کرد.

توان مدیریتی ۲۵ کشور را داریم

مهندس دانشیار، رییس مجمع انرژی مجلس نیز در سمینار فوق گفت: زمانی ۲۵ کشور دنیا جزو امپراطوری ایران بودند و این نشان می‌دهد که ایرانیان توان مدیریت ۲۵ کشور دنیا را دارا است.

او افزود: اکنون ایران قصد کشور گشایی ندارد اما حداقل می‌تواند بازار ۲۵ کشور دنیا را به خود وابسته کند.

دانشیار خاطرنشان کرد: فروش نفت خام هنر نیست و باید ایران از این نعمت خدادادی استفاده کرده و محصول نهایی که نیاز کشورهای دیگر است را صادر کند.

او با یادآوری اینکه ایران اکنون توان تولید۵۰۰میلیون متر مکعب گاز و ۴میلیون بشکه نفت طی یک روز را دارد گفت: اما نیاز ایران به گاز و نفت در ۲۰ سال آینده از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد بود و کشور باید بتواند با دستیابی تکنولوژی روز دنیا و مدیریت درست با سرعت بیشتری استخراج منابع انرژی‌زا را انجام دهد.