گروه صنعت و معدن- مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان بازنشسته شد و به جای آن سیدمحمدرضا نجم‌السادات هدایت آن شرکت را در اختیار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته و بر اساس تصمیم سازمان توسعه نوسازی صنایع و معادن (ایمیدرو) عباس وردی‌نژاد بعد از ۵ سال مدیریت بر شرکت فولاد خوزستان و ۳۳ سال کار تغییر کرد. دلیل این تغییر درخواست بازنشستگی مکرر وردی‌نژاد بوده است.این در حالی است که سید‌محمدرضا نجم‌السادات جایگزین وردی نژاد شده و فردا و یا پنج‌شنبه رسما در سمت مدیرعاملی فولاد خوزستان آغاز به کار خواهد کرد. سوابق نجم السادات

نجم‌السادات کارمند رسمی‌شرکت فولاد خوزستان با مدرک لیسانس از دانشگاه شهید چمران اهواز و فوق لیسانس مکانیک از استرالیا، دارای سوابقی چون مدیر کارخانه، مدیر تولید، قائم مقام فولاد خوزستان در ۲ سال گذشته و مدیر عامل کنونی شرکت خدمات بازرگانی M.M.E در آلمان (وابسته به فولاد خوزستان) است. این تغییر و تحول مدیریتی در شرایطی انجام شده که با توجه به عرضه سهام این شرکت به عنوان چهارمین شرکت مشمول صدر اصل ۴۴ قانون اساسی در روزهای آینده قرار بود فردا تعدادی از خبرنگاران با بازدید از محل کارخانه با مدیرعامل آن نشست خبری برگزار کنند که به دلیل این تغییر مدیریت این بازدید به وقت دیگری موکول شد. از سوی دیگر اخبار تکمیلی خبرگزاری فارس نشان می‌دهد که جلسه معارفه مدیرعامل جدید این شرکت در ۱۳ تیر ماه برگزار نخواهد شد و احتمالا این جلسه در ۱۶ تیرماه در سالن تلاش وزارت کار واقع در خیابان ولیعصر نرسیده به پارک وی تشکیل می‌شود. براساس برنامه اعلامی‌سازمان خصوصی‌سازی قرار است ۵‌درصد از سهام فولاد خوزستان با توجه به برگزاری مجمع سالیانه در تیر یا اوایل مرداد ماه عرضه شود که در این صورت «ایمیدرو» در عرض ۷ ماه ۴ شرکت از ۵ شرکت مشمول اصل ۴۴ را واگذار خواهد کرد.

مشخصات فولاد خوزستان

بررسی‌های دیگر خبرگزاری فارس از برخی مشخصات فولاد خوزستان نشان می‌دهد که این شرکت با سرمایه ۲۱۹‌میلیارد تومانی دارای سهامدارانی چون «ایمیدرو» با ۹۰‌درصد مالکیت و سازمان تامین اجتماعی، صندوق ذخیره فرهنگیان و... است.

مجمع سالیانه این شرکت برای بررسی و تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۸۵ در تاریخ ۲۷ خرداد ماه با قرائت گزارش عملکرد توسط وردی نژاد برگزار شد و طی آن تقسیم سود ۱۴۰میلیارد تومانی به تصویب رسید و به ازای هر سهم حدود ۶۳ تومان سود تعلق گرفت.